Tendències sobre el futur del treball: una mirada des dels agents socials

Diàleg 1. Cicle sobre el Futur del Treball - AMB

Data 09/05/2022

Fundació Ernest Lluch i AMB

CaixaForum Macaya (Barcelona)

Emissió en directe

El Programa

Obertura institucional i introducció:

• Joan Majó, President de la Fundació Ernest Lluch
  • Montserrat Ballarín, Vicepresidenta de Desenvolupament Social i Econòmic de l’AMB

Intervencions inicials (vídeo)

• Camil Ros. Secretari general de la UGT de Catalunya
  • Javier Pacheco. Secretari general de CCOO de Catalunya

Diàleg:

•  Antón Costas. President del Consejo Económico y Sociald’Espanya. Catedràtic de Política Econòmica de la Universitat de Barcelona
  • Josep Sánchez Llibre. President de Foment del Treball Nacional

Els Dialoguistes

Anton Costas. President del Consejo Económico y Social d’Espanya i Catedràtic de política económica de la UB

Enginyer tècnic industrial i economista. Catedràtic de Política Econòmica a la Universitat de Barcelona. Els seus interessos acadèmics es relacionen especialment amb la formació de polítiques públiques i reformes econòmiques i el paper que juguen les idees, els interessos i les institucions en aquests processos. Acaba de publicar “El final del desconcert. Un nou contracte social perquè Espanya funcioni”. Altres llibres recents són: “La nova pell del capitalisme”; La Torre de l’arrogància. Polítiques i Mercats després de la crisi”; “La crisi del 2008: de l’Economia a la Política i més enllà”. És columnista dels diaris “El País”, “La Vanguardia” i “El Periódico de Catalunya”. Les seves opinions apareixen sovint en altres mitjans de comunicació escrits i audiovisuals. Ha presidit i ha format part de diferents comissions d’experts per assessorar governs i parlaments en qüestions de política pública. Al vessant empresarial, ha estat conseller de diverses empreses i defensor del client d’Endesa (2000-2005) i president del Consell Assessor d’Endesa a Catalunya (2005-2012), així Al vessant institucional ha estat President del Cercle d’Economia (2013-2016) i va ser President de la Fundació Cercle d’Economia (2018-2021) fins a prendre possessió com a President del Consell Social i Econòmic del Govern d’Espanya el 2021.

Josep Sánchez-Llibre.
President de Foment del Treball Nacional des de novembre de 2018.

Llicenciat en Ciències Empresarials i Màster en Direcció d´Empreses per ESADE. Responsable de CEOE en les relacions amb les Corts Espanyoles. Vicepresident de Conserves DANI. Medalla d’Honor Foment del Treball a la trajectòria empresarial (2009). Medalla Bernardo O’Higgins, atorgada pel president del Govern de Xile Eduardo Frei Ruiz-Tagle, en reconeixement per les inversions espanyoles en aquest país. Diputat de la III i IV legislatura, al Parlament de Catalunya. Senador de la IV legislatura, per la Comunitat Autònoma de Catalunya a les Corts Espanyoles. Diputat de la V, VI, VII, VIII, IX i X legislatures, al Congrés dels Diputats.