CERCAR ACTIVITATS

Data 18/12/2007

Hora 00:00

Organitza
Organiza: Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales de la Universidad de Barcelona y la Fundación Ernest Lluch

Lloc
Sala de Graus Ernest Lluch. Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales de la Universidad de Barcelona.Avinguda Diagonal 690. BCN.

Descarrega

Organitza

El V SEMINARI ERNEST LLUCH A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA versarà sobre La formació del consens en Política Econòmica: el cas dels Pactes de la Moncloa, en commemoració del trentè amiversari de la signatura d’aquests acord històric.

El 27 d’octubre de 1977 se signaven els Pactes de la Moncloa, entre el govern i les diferents forces polítiques amb representació en el Parlament espanyol. El compromís consistia en un acord sobre el sanejament i reforma de l’economia espanyola, acompanyat d’un altre acord sobre el programa d’actuació jurídica i política, en un moment clau de la Transició democràtica.

L’acte serà moderat pel Dr. Antón Costas (Catedràtic de Política Econòmica de la Universitat de Barcelona i membre de la Fundació Ernest Lluch), i comptarà amb les ponències de:

Álvaro Espina Montero. Doctor en Ciències Polítiques i Sociologia a la Universidad Complutense de Madrid, és Administrador Civil de l’Estat i investigador titular a la Unidad de Apoyo de la Dirección General de Política Económica. És també, consultor de la  OCDE, la OIT i la Unió Europea, i membre del consell assessor de les revistes International Labour Review i Economía Industrial. Entre 1982 i 1993 va ser Secretari d’Estat d’Ocupació i Secretari d’Estat d’Indústria.
José Luís López Bulla. Exsecretari General de CCOO i exdiputat per ICV. Coordinador de la revista online del Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya.