CERCAR Notícies

Alaquàs ret homenatge a Ernest Lluch amb un concert de música medieval

La filla de l'exministre, Mireia Lluch, va assistir a l'acte celebrat el dissabte al Castell d'Alaquàs, seu de la Secció Valenciana de la Fundació Ernest Lluch

21 de novembre de 2010

Descarrega

Galeria

Descarrega

El Castell d’Alaquàs va acollir el dissabte 20 de novembre el Concert Anual en memòria d’Ernest Lluch, enguany protagonitzat per la formació Capilla Antiga de Chinchilla. Aquesta actuació s’emmarca dins de la programació de Concerts de Tardor organitzada per l’Ajuntament d’Alaquàs i es celebra tots els anys per tal de mantenir viva la memòria, el pensament i l’obra d’Ernest Lluch.

A l’acte van estar presents l’alcaldessa d’Alaquàs, Elvira García, la filla d’Ernest Lluch, Mireia Lluch, el president de la Secció Valenciana de la Fundació Ernest Lluch, Vicent Soler, el subdelegat del Govern, Luis Felipe Martínez i diversos representants tant de la fundació Ernest Lluch com de la fundació Bancaixa i la Universitat de València.

El concert oferí un ampli repertori de música medieval artúrica, sota el nom “L’arpa de Tristany”, un dels programes musicals amb més renom d’aquesta formació nascuda l’any 2002 i formada per músics professionals amb un gran afany de recuperació i estudi de la música antiga i barroca. El fundador i director del conjunt és el tenor José Ferrero. Capilla Antiga de Chinchilla ha participat en diversos festivals de gran prestigi com el Festival de Teatre Clàssic de Chinchilla, el Festival de Música Antiga d’Hellín, el Festival d’Òrgan de Liétor, el Festival de Música Antiga de Chinchilla o l’Octubre Musical de Cartago. Ha realitzat també gravacions en CD i ha participat en diversos concerts per tota la geografia valenciana.

La Fundació Ernest Lluch

La Fundació Ernest Lluch va nàixer per a fer perviure els valors i l’obra d’Ernest Lluch i per a mantenir viva la seua personalitat, que va destacar sempre pel seu rigor. Particularment, convé destacar també el seu tarannà dialogant enmig de les controvèrsies que el van envoltar i que, potser, és el que els seus assassins van voler tallar de soca-rel la nit del 21 de novembre de 2000. Alaquàs va tenir una especial significació en el trajecte vital d’Ernest Lluch. En el convent de la Puríssima, va ser detingut per la policia política, el 24 de juny de 1975, com un dels integrants dels Déu d’Alaquàs, un dels fets més significatius del tardofranquisme. Si més no, es tractava de consolidar una plataforma unitaria de partits per a aconseguir la “Llibertat, Amnistía i Estatut d’Autonomia”. Aquests esdeveniments posaven de relleu el profund compromís cívic que Ernest Lluch havia contret amb la nostra Comunitat Autònoma. És per això que la Secció Valenciana de la Fundació Ernest Lluch, des de la seua inauguració el passat 8 de maig de 2007, es troba situada al Castell d’Alaquàs.