Alberto Carrio reflexiona sobre els models de governança dels clubs de futbol

Presentació a la UPF-BSM del llibre resultant del VI Diàlegs Economia i Futbol Fundació Ernest Lluch i FC Barcelona.

5 de novembre de 2020

Amb la col·laboració de la UPF-BSM, i de la mà del professor Carles Murillo, avui s’ha dut a terme un acte virtual amb el doble pretext de presentar la publicació  que recull les intervencions i diàleg que varen centrar la VI edició del cicle de Diàlegs Acadèmics Ernest Lluch sobre Economia i Futbol (2019), i de reflexionar sobre els models de governança i de propietat dels clubs de futbol.

Per a tals proposits, l’acte ha constat de dues parts. Una inicial de parlaments institucionals que ha comptat amb la participació de Sònia Cano com a representant del FC Barcelona (actualment es vocal de la Comissió gestora del club) i del director de la Fundació Ernest Lluch, Ferriol Sòria. La conducció de l’acte ha anat a càrrec del propi Carles Murillo (Catedràtic d’Economia Aplicada de la UPF i Director del Master en Gestió Esportiva BSM-UPF) com amfitrió d’un acte que per condicionants sanitaris s’ha realitzat completament online i en format virtual.

La segona part de l’acte incidia plenament en el contingut del llibre i del tema de debat de la darrera edició dels diàlegs d’economia i futbol. El patró de la Fundació i coordinador acadèmic dels diàlegs, el Catedràtic d’Economia Aplicada de la Universitat Pompeu Fabra, Jaume Garcia, ha glosat tan les idees principals del llibre com la biografia i trajectòria del ponent d’avui, el professor de Filosofia del Dret a la UPF i Secretari de l’Asociación Española de Filosofía del Deporte i de l’Asociación Latina de Filosofía del Deporte, Alberto Carrio.

Amb una ponència titulada ‘La (buena) gobernanza del futbol’, l’acadèmic asturià ha estructurat la seva intervenció en els següents quatre punts: 1) Els tipus de propietat que han existit en la història del futbol, per tal de comprovar-nela seva vigència i recorregut. 2) El management i la bona governança dels clubs, per tal de feresment de la necessitat d’eficiència organitzativa, econòmica i social delsclubs de futbol. 3) El pes del mercat futbolístic, cada vegada més regulat i exigent. 4) Els reptes del futur que Carrio els ubica en la gestió i escenari de sortida de la crisi de la Covid-19, i amb l’impacte tecnològic que ja està alterant alguns dels esquemes econòmics i financers tradicionals.

A l’acabar la interessant ponència d’Alberto Carrio, Carles Murillo ha obertun torn breu de preguntes del públic i ha posat fi a un acte àgil i coral, realitzat a través de la plataforma Zoom, amb el desig compartit que en properes ocasions pugui dur-se a terme presencialment a l’auditori de la UPF-BSM