Arango, Elzo i Innerarity dialoguen sobre la qualitat democràtica

Presentació del projecte Diàlegs a l'Institut Globernance de Sant Sebastià

19 de gener de 2012

El Projecte Diàlegs es va presentar ahir, 17 de gener,  a l’Institut Globernance de Sant Sebastià.  L’acte va constar de dues parts. Una primera, de caire més institucional amb breus parlaments de benvinguda i presentació a càrrec de Juanjo Álvarez, secretari de Globernance i de Ferriol Sòria, director de la Fundació Ernest Lluch. Acte seguit, es va cedir la paraula a Joan Fuster Sobrepere, director del projecte Diàlegs, (de qui enllacem l’entrevista concedida per a l’ocasió al Diario Vasco) per tal que presentés als assistents les conclusions d’aquest projecte realitzat el 2011, amb 10 diàlegs entre dues reconegudes personalitats del camp de l’economia, la cultura, l’acadèmia i la política, que van reflexionar al voltant d’aquestes temàtiques des de punts de vista diferents.

La segona part, va constar d’una interessant i fluïda taula de debat sobre la qualitat democràtica moderada per Juanjo Álvarez i protagonitzada per  Daniel Innerarity, director de Globernance i Catedràtic de filosofia social i política de la Universidad del País Vasco, Joaquin Arango, Catedràtic de Sociologia de la Universidad Complutense de Madrid i Javier Elzo, Catedràtic de Sociologia de la Universidad de Deusto.

Ressò als mitjans:

Diàlegs per a la qualitat democràtica

El diàleg com a estímul i com atreviment pel que suposa d’instrument intel · ligent per a la resolució de conflictes, discrepàncies o desacords atàvics. El diàleg com a essència de la democràcia pura, de la pulsió no bel · ligerant de l’home. Amb aquesta convicció, al llarg del passat 2011 es van dur a terme 10 diàlegs entre dues persones de posicions diverses, perquè reflexionessin al voltant de temàtiques que generen discursos divergents, i que han derivat en cinc jornades de presentació a Barcelona, Madrid, València, Saragossa i Sant Sebastià. També s’ha emès el programa "Diálogos" a La2 de TVE, que consta de 10 capítols de 30 minuts sobre cadascún dels diàlegs realitzats. Per ampliar la informació sobre el projecte i per visionar els capítols, cliqueu damunt dels enllaços corresponents

* Descarrega’t el programa de mà en castellà, aquí.
* Descarrega’t el programa de mà en euskera, aquí