Big data i Salut, cap a un canvi de paradigma?

Encuentro Ernest Lluch - UIMP - Barcelona 2019

12 de juliol de 2019

El dimarts 9 de juliol de 2019, es va posar punt i final al Encuentro Ernest Lluch que organitzen cada any la UIMP i la Fundació Ernest Lluch. Enguany va tenir lloc a les aules del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona i es va centrar en l’impacte del big data i del real World data en la salut, ja sigui en el sistema nacional de salut, com en la indústria farmacèutica o de maquinària i instrumental mèdic.

El programa del seminari es nodria de reconeguts experts que van complir amb escreix les expectatives generades pels 40 participants del curs dirigit Salvador Peiró i Gabriel Sanfélix, de l’Àrea d’Investigació en Serveis de Salut i Farmacoepidemiologia, Fundació pel Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (FISABIO). De la Fundació Ernest Lluch hi assistiren els patrons Jaume Puig Junoy i Simone Léger, el vicepresident i tresorer, Josep Maria CarrerasFerriol Sòria Joan Majó que va participar en la inauguració del curs.

A continuació, enllacem l’article publicat per Diario Médico, les presentacions dels ponents i les fotografies de les sessions realitzades.

Crònica del Diario Médico

Material i presentacions de les sessions:

Dilluns 8 juliol

• Miguel Hernán. Kolokotrones Professor of Biostatistics and Epidemiology, Harvard TH Chan School of Public Health, Boston, US.
  • Gabriel Sanfélix.Àrea de recerca en Serveis de Salut i Farmacoepidemiologia. FISABIO | Salut Pública, València
  • Julián Librero. Investigador Sènior. NavarraBiomed, Pamplona.
  • Miquel Serra Burriel. Centre de Recerca en Economia i Salut, Universitat Pompeu Fabra, Barcelona.
  • Juan Luis Beltrán Aguirre. President del Conse jo de Transparència de Navarra. Col·laborador Honorífic de la Universitat Pública de Navarra.
  • Ricard Martínez Martínez. Professor del Departament de Dret Constitucional, Ciència Política i de l’Administració. Director de la Càtedra de Privadesa i Transformació Digital. Universitat de València.
  • Josep Maria Argimón. Director Gerent de l’Institut Català de la Salut
  • Salvador Peiró. Investigador de l’Àrea d’Investigació en Serveis de Salut, FISABIO | Salut Pública

Dimarts 9 de juliol

• Aníbal García-Semper. Àrea de recerca en Serveis de Salut i Farmacoepidemiologia. FISABIO | Salut Pública, València
  • Luis Martí Bonmatí. Grup d’Investigació Biomèdica en Imatge (GIBI230) i Plataforma de Radiologia Experimental i Biomarcadors d’Imatge (PREBI). Hospital Universitari i Politècnic La Fe. Institut d’Investigació Sanitària La Fe. València
  • Joaquín Dopazo. Director de Bioinformàtica Clínica de la Fundació Progrés i Salut, Sevilla.
  • Carlos Campillo. Servei de Salut de les Illes Balears. Palma de Mallorca i Centre de Recerca en Economia i Salut (CRES). Universitat Pompeu Fabra, Barcelona