Comunicat de la Fundació Ernest Lluch

20 de novembre de 2020

20 anys sense Ernest Lluch

El 21 de novembre de 2020 farà vint anys de l’assassinat de l’Ernest Lluch.

Lluch, que es definia a si mateix com a “professor”, fou també un intel.lectual, un investigador, un parlamentari, un ministre, un rector d’Universitat, un economista, un articulista, un tertulià, un barcelonista i un melòman. I un pare i un amic. I com totes, una víctima incomprensible. Per això se’l recorda, se’l reconeix i estima.

Des de la seva creació, pocs mesos després de la seva mort, la Fundació ha tingut per objecte vetllar pel llegat de l’Ernest Lluch. I administrar aquest llegat vol dir posar en ordre els seus materials però, sobretot, tenir cura d’un intangible com és retenir en l’imaginari de la gent la necessitat de mantenir sempre l’esperit d’entesa, la voluntat de resoldre les divergències a través del diàleg, la necessitat de cercar sempre la pulsió no bel·ligerant de la humanitat.

Han passat 20 anys i des de la Fundació volem expressar el nostre agraïment a totes les persones i institucions de tot ordre que durant aquest període ens han acompanyat i han ajudat, no només a conservar el seu llegat, sinó a que la figura de l’Ernest Lluch sigui ja una figura per a tothom, un nom, i un espai de trobada on com a societat projectem uns valors d’allò que considerem desitjable.

Ens fa il·lusió comprovar com els actes de record d’aquests dies són plurals, rics i diversos, i sobrepassen aquells que modestament la Fundació està en disposició d’impulsar. Perquè Lluch ja és efectivament de tots.

Així us compartim que se celebraran actes que abasten una gran diversitat d’institucions, personalitats, acadèmics i amics, procedents de contextos i territoris diversos. De Barcelona a Sant Sebastià, de València a Madrid, de Santander a l’Hospitalet, de Saragossa a Figueres o de Maià de Montcal a Vilassar de Mar on va néixer i on la Fundació hi té la seu. Com no pot ser d’altra manera molts d’ells es duran a terme en format virtual tal i com exigeix el necessari compliment de les mesures per evitar la propagació de la COVID 19 en les circumstàncies actuals.

A tots gràcies. Des de la Fundació seguirem treballant per recordar l’Ernest Lluch i sobretot, per projectar a futur les seves inquietuds intel·lectuals i cíviques, tant necessàries en contextos diversos i convulsos com els actuals en els que semblen tan necessaris el diàleg polític i cívic, la defensa d’una sanitat pública de qualitat amb una gestió i finançament adequats i l’obligació d’atrevir-se i aprendre a pensar per fer entre tots un món millor.

A tots, amb agraïment i estima, moltes gràcies

Fundació Ernest Lluch

Accedeix als actes d’homenatge i record: 20 anys sense Ernest Lluch