Costas i Sánchez Llibre inauguren el cicle de diàlegs sobre el Futur del Treball

Amb tendències sobre el futur del treball: una mirada des dels agents socials
s’ha inaugurat el Cicle sobre el Futur del Treball que promouen la Fundació Ernest Lluch i l‘AMB. L’acte ha tingut lloc al CaixaForum Macaya (Barcelona) i s’ha pogut seguir en streaming des de les respectives plataformes webs.

Amb les intervencions inicials d’Enric Lluch (vicepresident de la Fundació Ernest Lluch) i de Montserrat Ballarín (vicepresidenta de Desenvolupament Social i Econòmic de l’AMB) des del faristol i, dels secretaris generals d’UGT, Camil Ros, i de CCOO, Javier Pacheco, en video, s’ha donat pas al diàleg pròpiament dit amb Anton Costas, President del Consejo Económico y Social d’Espanya i Catedràtic de Política Econòmica de la Universitat de Barcelona i Josep Sánchez-Llibre, President de Foment del Treball Nacional..

Amb aquests dos dialoguistes de luxe, la conversa, amena i còmplice ha recollit part de les inquietuds expressades des dels diferents agents socials, a la vegada que ha recorregut diferents qüestions de fons, entre elles la necessitat d’un nou pacte soical, augmentar les rendes del treball i evitar la perpetuació de desigualtats. Anton Costas, ha plantejat que el futur del treball, sovint, s’estudia des duna visió fatalista, de la destrucció de llocs de treball, perquè és un discurs que alimenta la por al futur. En segn lloc ha destacat que parar del futur vol dir parlar del present, per la qual cosa fan falta més llocs de treball, per a mes persones i en mes llocs del pais doncs en les ultimes decades s’ha perdut cohesió territorial i petites capitals o ciutats s’han vist perjudicades.I per últim ha exposat que si la idea bona es basa en crear bons llocs de treball, qui els crea? La resposta hauria de ser les bones empreses. I quan parlem de bones empreses tambe vol dir millorar la productivitat i la innovació, a banda de les condicions laborals òptimes. Aquestes son les empreses que segons Costas, interessa potenciar.

Sánchez-Llibre reconeix que per intentar desenvolupar les potencialitats empresarials caldria una mica mes de sacrifici de les administracions per intentar que les empreses siguin mes competitives. I puntualitza que enun moment critic i important com aquest, caldria modernitzar l’administració pública i que aquesta faciliti més i millor el finançament.

El diàleg ha prosseguit en la búsqueda de consensos i acords sense defugir punts de desencontre com la incidència de la política fiscal i la balança de pagaments, els reptes de la transformació empresarial i la transició energètica industrial .Costas ha destacat els punts forts de comptar amb una industria agroalimentària potent,uns sindicats col·laboradors, amb capacitat i voluntat d’arribar acords i uns fons europeus que ben gestionats poden donar els seus fruits.Ambdós ponents

Amb un torn de preguntes s’ha posat fi a aquest interessant diàleg. El director de la Fundació Ernest Lluch, Ferriol Sòria ha agraït als ponents i públic (presencial i online), sengles intervencions i l’assistència, i ha anunciat el proper diàleg: Impacte de la tecnologia al mercat de treball: una mirada des de l’acadèmia i les institucions

Coorganitzat amb:

Pots reviure el diàleg, aquí

: