CERCAR Notícies

Descarrega

Galeria

Descarrega

La Fundació Ernest Lluch a través del seu President i el seu director han participat en el Congrés Edificar la Pau al Segle XXI que se celebrà del 23 al 25 d’abril, a Barcelona.

Breu Informació:

Amb l’objectiu de reflexionar sobre l’edificació d’una pau positiva i d’aportar iniciatives per avançar en els reptes plantejats en el Segle XXI, la Fundació Carta de la Pau dirigida a l’ONU juntament amb la Universitat de Barcelona han impulsat aquesta iniciativa que posa en contacte veus de la societat civil i de l’acadèmia.

El treball de recerca i diàleg del Congrés es va iniciar l’abril de 2011 amb les reunions dels Grups d’Experts. 6 grups, un per eix temàtic, han aprofundit i decantat els reptes encarats en aquest Congrés, on s’ha debatut sobre possibles vies de sortida per a la construcció de la pau. Els eixos de treball són aquests:

• Desarmar la Història
  • Identitat i Nacionalismes
  • Justícia i Estructures Socials
  • Mediació i Cultura de Pau
  • Mitjans de Comunicació i Pau
  • Repensar la Democràcia

A través d’aquest enllaç accedireu a les conclusions del treball realitzat durant el congrés que ha comptat amb la presència de ponents de nivell com: John Paul Lederach; Reyes Mate; Michele Sorice; Lü Longen; Enrique Dussel i Adela Cortina.