El cas sudafricà de la mà del director Ferriol Sòria és present en el curs d’estiu de la UBU

Curs d'Estiu Universidad de Burgos - Conflictos de la historia, políticas de memoria

11 de juliol de 2016

Societats com l’alemanya, francesa, argentina, xilena o sud-africana com han encarat els seus passats traumàtics recents ? És possible enterrar el passat, passar pàgina, oblidar (socialment) el sofriment? A partir  d’aquestes preguntes i de l’abast dels conceptes de memòria i història, i d’una aproximació al sofriment en la història, el curs d’estiu que va organitzar la Universidad de Burgos a Medina de Pomar i que va comptar amb la participació del director de la Fundació Ernest Lluch, Ferriol Sòria Ortiz, expert en el cas sudafricà, es va cloure el passat divendres 8 de juliol. Al llarg de quatre dies s’han analitzat diferents casos de gestió de passats conflictius, de cerca de solucions i polítiques que han permès a societats molt diferents aprofundir en el seu compromís amb els principis dels drets humans i els valors democràtics, donant una millor atenció a les víctimes.