El llibre ‘Diálogos para la reforma económica y la cohesión social’ es presenta a la seu de la UIMP

Presentació en el marc dels Cursos d'Estiu de la UIMP (Palacio de la Magdalena - Santander)

4 de setembre de 2013

La Universitat Internacional Menéndez Pelayo ha acollit aquest dimarts al Hall Real del Palacio de la Magdalena la presentació del llibre "Diálogos para la reforma económica y la cohesión social " editat per la Fundació Ernest Lluch, CUIMPB-Centre Ernest Lluch i Editorial Pagès.

L’acte va comptar amb la participació de Joan Majó, president de la Fundació Ernest Lluch;  Joan Fuster, director acadèmic del CUIMPB – Centre Ernest Lluch i del rector de la UIMP, César Nombela. En aquesta obra, realitzada amb l’objectiu d’oferir una reflexió per part de diferents personalitats de la docència i la vida pública, s’han unit esforços des de la Fundació "la Caixa" i la Fundació Ernest Lluch per recopilar 10 diàlegs de qualitat , oberts a la ciutadania , que aborden la reforma econòmica i la cohesió social en un entorn de transformacions severes que exigeixen adaptació.

En el curs de l’acte, Joan Majó va tenir paraules de record i homenatge per la figura d’Ernest Lluch i ha apuntat que l’objectiu de la fundació que presideix és precisament " honrar la seva memòria , recollir la seva obra i convertir aquesta memòria en un element útil per la societat ". No en va , ha manifestat, "es diu de Lluch que la seva obsessió pel diàleg el va portar a la mort" . També va destacar el paper de Lluís Maria de Puig, qui va presidir la Fundació abans que Majó i que va morir fa uns mesos .

Per la seva banda, el director acadèmic de la Fundació Ernest Lluch, Joan Fuster, ha manifestat que "el projecte Diàlegs és una idea que hi ha una forma d’interacció humana que no és el debat ni la polèmica. El diàleg és necessari en tota societat que vulgui viure democràticament ". A continuació , va explicar que el projecte va començar a gestar-se l’any 2010 i que la primera edició dels Diàlegs es va realitzar l’any 2012.

Finalment, el rector de la UIMP, César Nombela , ha manifestat que "ocupar el lloc que va ocupar Ernest Lluch és motiu d’orgull . El seu final té molt a veure amb la lluita per les llibertats". També va dir que aquest llibre "sorgeix en una època de reformes i ‘reforma’ significa moltes coses, però sobretot significa partir del que tenim per millorar les situacions".

Del 2 al 4 de setembre s’ha celebrat a la UIMP la trobada Ernest Lluch sota l’epígraf  "Cap a una societat polaritzada? Classes socials, polarització i desigualtat".

Font: Gabinete de Comunicación UIMP, Cursos de Verano 2013.