Emotiu homenatge acadèmic amb la ‘Via Valenciana’ de pretext

Diàleg acadèmic i acte en record a Ernest Lluch, a València

16 de desembre de 2019

La jornada ‘La via valenciana 2019’, en record d’Ernest Lluch, va tenir lloc el dijous 12 de desembre i va propiciar l’interessant diàleg acadèmic amb els catedràtics Joan Romero i Francisco Pérez com a protagonistes d’una conversa sobre l’economia valenciana d’avui i demà.

Amb aquest diàleg que es va iniciar a les 12:30 -a la Facultat d’Econòmiques de la Universitat de València- es va voler homenatjar una de les principals obres d’Ernest Lluch “La via valenciana”, un manuscrit que va influir entre alumnes i companys de militància clandestina en els temps de l’estada valenciana d’Ernest Lluch.

Un bon resum de la conversa mantinguda per dos bons coneixedors de la petjada lluchiana a València però sobretot, dues veus autoritzades sobre la realitat de l’economia i del territori valencià com són l’economista Francisco Pérez i el geògraf Joan Romero, la trobareu en aquest article de Víctor Maceda a El Temps

A continuació, va tenir lloc l’homenatge institucional en record a Ernest Lluch en els exteriors del recinte uiversitari que va constar de la tradicional ofrena floral, la interpretació d’una peça musical i els parlaments del degà de la Facultat d’Econòmiques i la rectora de la Universitat de València, així com de Vicent Soler, conseller d’Hisenda i model econòmic de la Generalitat Valenciana i patró de la Fundació Ernest Lluch.

Ressò a la premsa