“Ernest Lluch Opina” i el món editorial

Acte de presentació de l'onzè i darrer recull d’articles de premsa, publicats per Ernest Lluch a La Vanguardia i El Punt Diari, entre 1994 i l'any 2000.

16 d'abril de 2011

L’ajuntament de Vilassar de Mar i la Fundació Ernest Lluch han editat l’onzè i darrer volum de l’opuscle Ernest Lluch Opina, que es va presentar el passat divendres 2 de desembre a la Sala d’actes de la Biblioteca Ernest Lluch de  Vilassar de Mar.

El pròleg d’enguany, escrit pel vicepresident de la Fundació, Enric Lluch, glosa la figura de Jordi Garcia i Bosch, i és a la vegada, un record a la relació d’Ernest Lluch amb Vilassar de Mar, i un reconeixement a la tasca d’Oikos-Tau i del món editorial que Lluch sovintejà. D’altra banda, amb l’edició d’aquest darrer volum s’afegeixen 15 articles més als 150 dels anteriors llibrets. Un llegat que a partir del 2012 estarà disponible en format digital, en aquesta mateixa web.

L’acte que comptà amb la presència de més de cinquanta persones, algunes d’elles estretament vinculades a Oikos-Tau, va constarde tres parlaments breus, però emotius de part d’Eugeni Giral, economista i professor emèrit de ciències de la Comunicació a la UAB; d’ Enric Lluch, vicepresident de la Fundació Ernest Lluch i prologuista de la present edició, i de Joaquim Ferrer, alcalde de Vilassar de Mar. Tres veus autoritzades que ens van apropar a l’univers editorial català dels seixantà ençà (Eugeni Giral), a la figura de Jordi García i Bosch i a la relació dels germans Lluch amb la seva ciutat natal (Enric Lluch), i a la vigència i actualitat dels textos seleccionats d’Ernest Lluch (Joaquim Ferrer).