Es lliura la VIII Beca de Recerca i es presenta el llibre resultant de la convocatòria anterior

Els joves doctors en Història, Ivàn Armenteros i Antoni Sánchez, protagonitzen l'acte anual de la Beca de Recerca Ernest Lluch d'enguany

22 de febrer de 2013

Ahir dijous 21 de febrer va tenir lloc a l’auditori del Museu d’Història de Catalunya (MHC) l’acte anual dedicat a la Beca de Recerca Ernest Lluch, una convocatòria general biennal d’ajut a la recerca a l’entorn de les àrees acadèmiques que van centrar l’interès d’Ernest Lluch (pensament polític i/o econòmic, història política i/o econòmica, història moderna…) i que contribueixen al foment de la recerca entorn del diàleg Catalunya – Espanya –Europa en qualsevol del les diferents àrees de les ciències socials.

L’acte va estar presidit pel director del MHC, Agustí Alcoberro, qui va pronunciar les paraules inicials d’obertura per passar la paraula tot seguit a Ferriol Sòria, director de la Fundació Ernest Luch qui va conduir aquest acte que constava de dues parts.

La primera es va centrar en la presentació del llibre Cataluña en la era de las navegaciones. La participación catalana en la primera economía atlàntica (1470-1540). Per a glosar aquest llibre escrit per Iván Armenteros Martínez, guanyador de la VII Beca de Recerca Ernest Lluch (2010), es va comptar amb la presència de Roser Salicrú,historiadora del Departament de Ciències Històriques – Estudis Medievals IMF – CSIC (Barcelona) i prologuista del llibre. Salicrú va fer una detallada i precisa ressenya del llibre que va permetre al públic assistent copsar-ne l’abast i la trascendència acadèmica del mateix així com descobrir les habilitats de l’autor per traçar amb èxit una investigació important. A continuació va ser el torn del propi autor que des del faristol estant va dirigir unes sentides paraules d’agraïment i valoració personal sobre l’obra presentada.

La segona part de l’acte se centrà en el lliurament de la VIII  Beca de Recerca Ernest Lluch, que s’atorgà al doctor en Història, Antoni Sànchez Carcelén per la seva recerca titulada La revolució de la paraula: Els diputats catalans i el procés constituent de les Corts de Cadis (1810-1812). Una recerca que es durà a terme al llarg del 2013 i que s’espera que derivi en una obra més de la col·lecció “Beca de Recerca Ernest Lluch” que promou laFundació ernest Lluch i que eddita Editorial Pagès/ Milenio. Amb el llibre publicat enguany ja en són set els llibres editats.

A continuació pots visionar els talls de vídeos correponents a les intervencions dels ponents de l’acte:

>>>Acceddeix al catàleg dels llibres de la Beca de Recerca Ernest Lluch, aquí