8 diàálogos sobre Radicalismos: ¿Sociedades amanezadas?

Transcripció editada del cicle dut a terme la tardor de 2016

Autor VVAA

Editor Milenio

Año de publicación 2017

Descarga

La Fundación Ernest Lluch recoge la apuesta por el diálogo del académico y político Ernest Lluch Martín (1937-2000), como instrumento inteligente para la resolución de conflictos, discrepancias o desencuentros atávicos. El diálogo como esencia de la democracia pura, de la pulsión no beligerante del ser humano.

Tras el éxito de las experiencias anteriores, la Fundación quiere seguir significándose como puente y punto de encuentro para el Diálogo entre las diferentes sensibilidades y expresiones de la diversidad social, cultural, económica y nacional de la ciudadanía de Cataluña, España y Europa.

El Proyecto Diálogos, en su edición de 2016, se articula en torno a un ciclo de ocho diálogos en el Palacio Macaya de Barcelona y en el CaixaFórum de Zaragoza, de reflexión dialogada sobre los principales elementos de reflexión sobre el radicalismo y el grado de amenaza de éste a nuestras sociedades.

La publicación apareció en julio de 2017.

8 diálogos que dan lugar a sendos capítulos que cumplen con el objetivo de contrastar e integrar el debate experto para ofrecer una reflexión pública por parte de personalidades que conjugan conocimiento e itinerarios complementarios. En ese intercambio, la forma -el diálogo- comparte protagonismos y se convierte al mismo tiempo en el mensaje a transmitir.

Cicle Diálogos de 2016 – Barcelona

Diàleg 1 – Dilluns 10 octubre 2016 – 19:00
Els ciutadans davant les amenaces globals en democràcia

• Daniel Innerarity – Catedràtic de filosofia política de la Universitat del País Basc i professor visitant a la Universitat de Georgetown.
  • Jesús Núñez Villaverde – Codirector de l’Institut d’Estudis sobre Conflictes i Acció Humanitària (IECAH). Economista i militar (reserva)

Diàleg 2 – Dilluns 17 octubre 2016 – 19:00
Els radicalismes polítics i populismes a Europa

• Iñigo Errejón – Doctor en Ciències Polítiques. Diputat i Secretari de Política, Àrea d’Estratègia i Campanya de Podemos.
  •  Ignacio Sánchez-Cuenca – Director d’Investigació de l’Institut Carlos III-Juan March de Ciències Socials (IC3JM). Professor titular de Sociologia a la Universitat Complutense de Madrid.

Diàleg 3– dilluns 24 octubre 2016 – 19:00
La lògica i evolució de les radicalitzacions violentes a Europa

• Farhad Khosrokhavar. Director d’Estudis a L’École des Hautes Études en Sciences Sociales. Director del Centre d’Analyse et d’Intervention Sociologiques (CADIS, EHESS-CNRS), 2015-2016.
  • Rafael Poch – Corresponsal de la Vanguardia a Paris. Excorresponsal a Berlín, Europa de l’Est i Rússia.

Diàleg 4 – Dilluns 7 novembre 2016 – 19:00
L’experiència en la detecció, control i actuació davant el terrorisme i en els processos de radicalització violenta

• Dounia Bouzar – Antropòloga. Directora general del Centre de Prévention contre els Derives Sectaires Liées à l’Islam (CPDSI)
  •  Lluís Paradell – Inspector. Cap de l’Àrea Central d’Anàlisi. Mossos d’Esquadra

Diàleg 5 – Dilluns 14 novembre 2016 – 19:00
La resposta i la gestió política-institucional als radicalismes i el terrorisme

• Alfredo Pérez Rubalcaba – Vicepresident del Govern (2010-2011) Ministre de l’Interior (2006-2011). Ministre de la Presidència (1993-1996) Ministre d’Educació i Ciència (1992-1993)
  • Francisco Fonseca, Director general adjunt de la Direcció General de Justícia i Consumidors de la Unió Europea

Ciclo de Diálogos 2016 – Zaragoza

Diàleg 1 – Dijous 20 octubre 2016 – 19:00
Els radicalismes polítics a Europa

• Daniel Innerarity – Catedràtic de Filosofia Política de la Universitat del País Basc i professor visitant a la Universitat de Georgetown.

Diàleg 2 – Dimarts 25 octubre 2016 – 19:00
Claus per a la lluita contra la radicalització violenta i el terrorisme

• Carola García-Calvo -Investigadora del programa de terrorismo global del Real Instituto Elcano. Profesora asociada de la Universidad Pontificia Comillas
  • Dolores Delgado – Fiscal coordinadora contra el terrorisme gihadista a l’Audiència Nacional. Fiscal coordinadora de terrorisme internacional des de 2007.

Diàleg 3 – Dijous 3 novembre 2016 – 19:00
La resposta i la gestió político-institucional als radicalismes i el terrorisme

• Alfredo Pérez Rubalcaba –  Vicepresident del Govern (2010-2011) Ministre de l’Interior (2006-2011). Ministre de la Presidència (1993-1996) Ministre d’Educació i Ciència (1992-1993).
  • Francisco Fonseca – Director general adjunt de la Direcció General de Justícia i Consumidors de la Unió Europea