CERCAR Notícies

Descarrega

Galeria

Descarrega

Ahir dilluns 28 de febrer va tenir lloc a València la presentació del llibre “Espanya, capital Paris”, del catedràtic d’Economia, Germà Bel. Aquest acte organitzat per la secció valenciana de la Fundació Ernest Lluch s’engloba dins del cicle “Eficiència i equitat en un món global”

Amb la sala de la Muralla del Col·legi Major Rector Peset plena, amb un públic ben representatiu de la societat valenciana entre el que destacava el Molt Honorable Sr. Joan Lerma, l’acte es va desplegar seguint l’estela lluchiana de raonar argumentativament, en aquest cas sobre el disseny de les infraestructures a Espanya.

Com bé va explicar l’autor del llibre -i van corroborar la resta dels membres de la mesa, l’economista Vicent Soler, el geògraf Josep Vicent Boira i l’enginyer de camins Joan Olmos– aquest disseny respon més a un criteri ideològic i administratiu (fer de la capital política de l’estat una capital total i centre neuràlgic de comunicacions), que a criteris d’eficièncià i equitat. Un disseny que segueix un patró històric plurisecular, fora quin fora el govern o règim polític vigent. Al col·loqui es va discutir a bastament de la política de transport i del necessari corredor viari del mediterrani.

Han fet notícia de l’acte: