EUSKADI A LA CRUÏLLA

7 de març de 2007

Amb el títol d’EUSKADI A LA CRUÏLLA, aquest dimecres 7 de març de 2007 ha tingut lloc la II Jornada Ernest Lluch de Ciències Socials i Polítiques, a l’auditori de l’àgora Rubió i Balaguer del Campus de la Ciutadela de la UPF. La jornada es va inaugurar amb les intervencions de Josep Joan Moreso, rector de la UPF; Jordi Guiu, degà dels Estudis de Ciències Polítiques i de Gestió Pública de la UPF; Salvador Alsius, degà dels Estudis de Peridisme de la UPF; i de Jaquim Llach, director-gerent de la Fundació Ernest Lluch. Acte seguit, Ludger Mees, catedràtic d’Història Contemporània de la UPV/EHU va realitzar la conferència El laberint basc: política i societat a l’Euskadi del segle XXI. L’anàlisi de la societat basca que oferí Mees va posar l’accent en aquells aspectes de normalitat democràtica, institucional i social que haurien de possibilitar un nou procés de pau.

La segona part de l’acte va constar d’una taula rodona formada per representants d’associacions i institucions de la societat civil d’Euskadi, de perfil divers. Moderat pel periodista i professor de la UPF, Eduard Boet, en aquest col·loqui hi varen participar: Manuel Montero, ex-rector de la UPV/EHU; Maixabel Lasa, directora de l’Oficina d’Atenció a Víctimes del Terrorisme del Govern Basc; Joseba Arregi, impulsor d’Aldaketa (Cambio por Euskadi) i ex-conseller de Cultura del Govern Basc; Gemma Zabaleta, representant d’Ahotsak (Voces por la paz); i de Paúl Ríos, cordinador de Lokarri. L’acte es va cloure amb unes paraules d’agraïment als ponents i al públic assistent, adreçades per en Jordi Guiu, degà de Ciències Polítiques i Gestió Pública, i en Lluís Maria de Puig, vicepresident de la Fundació Ernest Lluch.