CERCAR Notícies

Descarrega

Galeria

Descarrega

Protagonitzen aquest diàleg Daniel Innerarity, Catedràtic de filosofia social i política, Universitat del País Basc, i José Maria Lassalle, professor d’Universitat i Secretari de cultura del PP

Sinopsi: Podem dir que vivim en un país on les actuacions del govern compten amb la legitimitat, autoritat, eficàcia i control, suficient per part de la ciutadania? Un balanç inicial del que ha suposat la conquesta democràtica a Espanya ens convida a la reflexió al voltant dels èxits i avenços com estat de dret, sobre el seu ple funcionament i del paper de les principals institucions polítiques responsables de la presa de decisions. D’altra banda, la ciutadania expressa la seva desconfiança amb la classe política i amb les institucions. La desafecció i la veu de la indignació es propaga amb facilitat i elements com la representativitat, la participació ciutadana, la sobirania popular i l’accés igualitari al poder, estan sent pregonats com a antídot de les debilitats de la política derivades de la partitocràcia, la manca de transparència i la corrupció. Davant el populisme que ve i les ideologies que se’n van, una societat civil passiva i desmotivada per la política i l’actual sistema de representació, constitueixen una barreja perillosa per a la salut de la democràcia espanyola?

Coneix, participa i opina

La Fundació Ernest Lluch posa a la vostra disposició un apartat web sobre el projecte Diàlegs on hi trobareu tota la informació relativa als temes i protagonistes dels diàlegs enregistrats al llarg d’aquest any. Al mateix temps, i relacionat amb l’emissió del programa “Diálogos”, a La 2, et convidem a fer ús de les xarxes socials per tal d’aportar la teva opinió sobre el contingut, ja sigui via comentaris o bé a través del Twitter amb el hashtag (#dialegsdialogoslluch)