Iris Córdoba i David Rosa dialoguen sobre tecnologia i innovació aplicada a la industria esportiva

Quart diàleg sobre Esport, economia i salut, a València. IVIE-2020

15 d'octubre de 2020

El dimecres 14 d’octubre es va celebrar a València el quart diàleg del cicle anual que organitzen la Fundació Ernest Lluch i l’Ivie amb la col·laboració de la Fundació Bancaja. Per a l’ocasió es va comptar amb la participació de David Rosa i d’Iris Córdoba, Suarez, amb el proposit de parlar d’e-sports i de l’impacte de la tecnologia i la innovació a la indústria esportiva practica esportiva, Aquí pots accedir a la crònica i al vídeo del diàleg, gentilesa de l’IVIE.

Crònica

*Article publicat per l’Ivie a la seva pàgina web, traduïda al català i reproduïda íntegrament, a continuació:

Les noves tecnologies marcaran el futur de l’esport de masses amb experiències més interactives i menys presencials

La directora de GSIC-Microsoft, Iris Córdoba, i el subdirector tècnic de centre Las Naves, David Rosa, afirmen que la pandèmia ha accelerat la transformació digital de la indústria de l’esport en el decurs del quart diàleg del cicle Esport, economia i salut unes noves regles de joc?

“Els estadis ja no seran cada vegada més grans perquè les noves tecnologies permeten viure l’experiència de l’espectacle esportiu des de casa. A més, l’impacte social i mediambiental de mobilitzar a milers de persones s’ha comprovat excessiu i les alternatives a través de realitat virtual, realitat augmentada, streaming, etc. són fins i tot millors que algunes localitats físiques”. Amb aquestes paraules, Iris Córdoba, directora de Global Sports Innovation Center de Microsoft (GSIC-Microsoft), i David Rosa, sotsdirector tècnic de el Centre d’Innovació Social i Urbana de València (Las Naves), explicaven com la innovació tecnològica permetrà transformar els espectacles esportius tradicionals en altra manera d’assistència, ja no tant presencial, sinó més interactiva i des del propi domicili.

Segons l’opinió dels dos ponents, la pandèmia ha accelerat la utilització d’unes tecnologies que ja existien, però no es demanaven de forma massiva. No només per acostar l’espectacle a les llars, sinó també per garantir la seguretat de les persones, com mitjançant la termografia o la biometria facial, que abans es destinaven a prevenir les lesions dels esportistes i ara es fan servir per a realitzar controls de temperatura i mesurar el distanciament social.

Les noves tecnologies, a més, permeten obtenir molta més informació dels consumidors en temps real per segmentar i oferir a cada un exactament el tipus de contingut que desitja. D’aquesta manera, els patrocinadors poden obtenir una alta rendibilitat de les seves inversions. “L’esport és entreteniment, ja no es competeix amb el club rival o la ciutat, sinó que es competeix pel temps d’oci dels consumidors”, explica Iris Córdoba. Per a David Rosa, els clubs i patrocinadors que han entès el poder de les dades podran monetitzar els esdeveniments esportius.

Des del punt de vista del negoci esportiu, el diàleg va abordar també el tema dels videojocs esportius o e-sports com un fenomen amb una gran projecció, que seguirà creixent en desenvolupament i en consum. Els e-sports a més dels ingressos que obté el propietari de el joc o els jugadors que fan exhibicions remunerades, també oferiran oportunitats a patrocinadors interessats en noves plataformes, segons van destacar els dos dialogants.

En qualsevol cas, tots dos van insistir també en la necessitat de potenciar les startups i emprenedors locals per afavorir el desenvolupament de noves tecnologies per a l’esport. Van destacar, en aquest sentit, que un dels problemes que estan trobant els clubs esportius per abordar la seva transformació digital és trobar els perfils professionals necessaris per a abordar aquests processos.

Finalment, el diàleg es va referir a la tecnologia aplicada a la pràctica esportiva dels aficionats. Segons l’opinió de David Rosa, la tecnologia ha democratitzat la pràctica esportiva perquè els usuaris poden disposar ara d’eines (rellotges de passos, pulsòmetres, plantilles a mida) que abans només eren accessibles per a les elits de l’esport.

Vídeo complet

Eco mediático