José Maria Maravall i Adela Cortina protagonitzen un intens diàleg en la sessió que clou el cicle de Barcelona

Diàleg sobre 'Cohesió social i democràcia'

20 d'octubre de 2012

Des de dues visions contraposades però complementàries, José María Maravall ( Catedràtic de Sociologia a la Universidad Complutense de Madrid i ex-ministre d’Educació i Ciència) i Adela Cortina (Catedràtica d’Ètica de la Universitat de València i directora de la Fundació ÉTNOR), varen explorar la interrelació entre democracia i cohesió social. Terme, aquest últim, que fou relativitzat per Maravall al considerar que la cohesió per si mateixa no és garant de justícia social, que esdevé l’objectiu a perseguir si el que es vol és avançar en el desenvolupament de societats democràtiques que vetllen per la igualtat d’oportunitats de tota la ciutadania. Al seu torn i des d’una aproximació filosòfica, Adela Cortina va aprofundir en el concepte de  democràcia per a plantejar-nos diferents models i aportacions teòriques que s’han fet al respecte, i que van desencadenar en una manifesta aposta per la democràcia deliberativa com a exercici a potenciar en societats com la nostra on la democràcia representaticva i la democràcia emotiva, sovint, no acaben d’involucrar al conjunt d’una ciutadania que ha de fer front a diferents reptes socials, econòmics i polítics, sense sentior-se del tot involucrats amb l’actual manera de fer i manera de decidir, les coses que ens condicionen com a ciutadans.

Per a copsar d’una manera més nítida l’exposició que varen fer ambdós experts, posem a la vostra disposició dos talls de vídeo que resumeixen perfectament les principals línials argumentals que es varen exposar en el diàleg. Amb aquest diàleg celebrat ahir (29 d’octubre) es va cloure el cicle de diàlegs a Barcelona dedicats a la Reforma econòmica i a la cohesió social, abans de donar pas als tres diàlegs que es faran a Madrid durant el mes de novembre.

Per a més informació:  Consulta la web del Projecte Diàlegs

* Podeu accedir al blog del Projecte Diàlegs per tal d’ampliar informació relativa als dialoguistes de l’edició d’enguany així com del programa complet i Calendari dels Diàlegs 2012. També posem al vostre abast la informació relativa als Diàlegs 2011, del llibre "10 diálogos para la calidad democrática" i els vídeos del programa ‘Diálogos’ que es van emetre per La2 de TVE i que consta de 10 capítols corresponents a cadascun dels diàlegs realitzats l’any passat.