La Facultat d’Economia i Empresa de la UB recorda Ernest Lluch amb un sentit acte d’homenatge

Una placa commemorativa i una jornada acadèmica sobre l'actualitat de la Història del Pensament Econòmic, van centrar l'emotiva jornada d'ahir.

18 de desembre de 2015

A les dotze del migdia del dijous 17 de desembre, una nodrida representació de professors, amics, familiars i alumnes d’Ernest Lluch es van donar cita a un dels patis ajardinats de la Facultat d’Econòmiques de la UB. Allà, al costat d’un roure plantat ara fa quinze anys en homenatge al professor i amic asssassinat per ETA el 20 de novembre de l’any 2000, s’hi ha col·locat una placa en record a Ernest Lluch. Emotivitat i respecte pel record al  company, amic, mestre, i pare com així ho testificaren les intervencions a càrrec d’Alexandre Sánchez (director del Departament d’Història i Institucions Econòmiques); Jordi Pascual (professor i company d’Ernest Lluch), Javier San Julian (professor i exalumne) i Rosa Lluch (filla i professora a la Facultat de Geografia i Història de la UB).

Amb el descobriment de la placa i la lectura del poema de Salvador Espriu que hi apareix inscrit (fragment XLVI de ‘La Pell de brau’) es va donar pas a la inauguració d’una exposició d’obres i articles escrits per Ernest Lluch que s’ubiquen al davant de la Sala de Graus, espai en el que es va celebrar el tretzè Seminari Ernest LLuch d’Economia, que per a l’ocasió va reunir als professors Salvador Almenar (Universitat de València), Alfonso Sánchez-Hormigo (Universidad de Zaragoza) i Antón Costas (Universitat de Barcelona). L’acte acadèmic va girar a l’entorn d’un tema plenament lluchià com és la incidència i la vigència de la història del pensament econòmic dins del marc docent i disciplinari. Les intervencions varen anar precedides dels parlaments inaugurals a càrrec de la degana de la Facultat, Elisenda Paluzie, i del president de la Fundació Ernest Lluch, Joan Majó.