La Fundació promou un diàleg entre Bricall i Castells en els 15 anys sense Ernest Lluch

Josep Maria Bricall i Antoni Castels protagonitzen el diàleg "L'economia en un món desigual"

28 de novembre de 2015

Amb la sala d’actes de la Biblioteca Ernest Lluch de Vilassar de Mar plena a vessar, ahir divendres 20 de novembre, la Fundació va celebrar el seu acte central en record a la vida i obra d’Ernest Lluch quinze anys després del seu asassinat.

Un emotiu acte de record a mode de diàleg acadèmic o bé un diàleg acadèmic a mode d’homenatge va servir per sintetitzar els dos elements cabdals de la Fundació que vetlla per la promocoió i manteniment del llegat intel·lectual i humanístic d’ernest Lluch. D’una banda, els valors i la vida i obra d’Ernest Lluch des de les seves àmplies esferes d’interès, erudició i praxis. I d’altra banda, dotant de fons i forma el concepte diàleg. Un concepte que en Lluch prenia sentit de manera plena i que en l’actualitat també esdevé eina necessària per a l’entesa i al respecte a les raons de l’altre, sense imposicions ni pulsions bel·ligerants.

Amb la presència de nombrosos veïns de Vilassar, familiars, amics, patrons, acadèmics, polítics i d’il·lustres convidats assistents a l’acte (des del  President Pasqual Maragall al conseller d’Economia de la Generalitat Valenciana, Vicent Soler – qui va pronunciar unes paraules en nom de la Generalitat Valenciana- fins a Josep Sànchez Llibre i a l’ex-ministre i president de la Fundació Ernest Lluch, Joan Majó, entre altres) el resultat va ser un esplèndid diàleg acadèmic entre dos economistes i ex-consellers de la Generalitat com són Josep Maria Bricall i Antoni Castells. Ambdós dialoguistes van regalar als assistents una vetllada amena, erudita i compromesa amb la necessitat d’entendre i millorar el món on vivim. Rosa Lluch, en nom de la família va pronunciar les darreres de l’acte a mode d’agraïment i de cloenda d’un acte que s’havia inaugurat noranta minuts abans amb els parlaments de l’alcalde de Vilassar de Mar, Damià del Clot, del president Joan Majó i que va comptar amb la presentació dels ponents del professor Esteve Oroval, coordinador dels cicles de diàlegs sobre economia que la Fundació Ernest Lluch promou a Vilassar de Mar.