CERCAR Notícies

La ministra Carolina Darias visita la Fundació i anuncia la signatura d’un conveni de col.laboració entre ambdues institucions

20 de setembre de 2022

Descarrega

Galeria

Descarrega

Dijous 19 de setembre la ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha visitat la Fundació Ernest Lluch a Vilassar de Mar on ha pogut conèixer el llegat del que va ser ministre de Sanitat entre els anys 1982 i 1986.

La ministra ha assegurat que és tot un honor visitar la Fundació i ha agraït la feina de la Fundació a la contribució de mantenir viu el llegat d’Ernest Lluch. Darias ha destacat la figura d’Ernest Lluch com a “far de la Sanitat pública al nostre país”.

“Volem continuar treballant en aquest reconeixement al que va significar i significa avui Ernest Lluch, perquè les seves idees i el seu llegat és més viu que mai. No només per la legislació sanitària del nostre país, que és la Llei General de Sanitat pública de l’any 1986, sinó també als reptes presents i de futur del Sistema Nacional de Salut (SNS) que va apuntar fa temps”, ha afirmat Darias.

En aquesta col·laboració, la ministra ha comunicat que a la visita d’avui s’ha concretat que el mes d’octubre vinent se signarà un conveni de col·laboració entre la Fundació i el Ministeri de Sanitat per continuar aprofundint en el coneixement de la figura d’Ernest Lluch i els desafiaments del Sistema Nacional de Salut.

A més, Darias ha anunciat que al mes de novembre se celebraran unes jornades al voltant de Lluch i els reptes de futur de l’SNS. Unes jornades de reflexió compartida que la ministra farà extensiva als membres del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut per continuar parlant del present i futur de la sanitat pública juntament amb una institució de referència com aquesta Fundació.

A la visita a la seu la ministra ha estat rebuda pel president de la Fundació Ernest Lluch, Joan Majó els vicepresidents, Enric Lluch, i Josep Maria Carreras, els patrons Joaquim Llach, Jaume Puig Junoy i el director Ferriol Sòria. A més, van assistir a la trobada el conseller de Sanitat de la Comunitat Valenciana, Miguel Mínguez; i el conseller de Sanitat de Castella-la Manxa, Jesús Fernández Sanz, entre altres autoritats.

La ministra així mateix ha visitat l’Arxiu Ernest Lluch on se li ha mostrat entre d’altres el primer esborrany de la Llei General de Sanitat que la Fundació conserva i ha signat al llibre d’honor de la Fundació Ernest Lluch.

Amb aquesta visita, el Ministeri de Sanitat i la Fundació Ernest Lluch avancen en la col·laboració que les dues entitats mantenen per afavorir el diàleg i l’ampliació del coneixement, dos valors que Ernest Lluch va defensar durant tota la vida i la carrera.