La pobresa centra l’interès del segon diàleg

Diàleg sobre 'La pobresa a Espanya', amb Jaume Lanaspa i Ignasi Carreras

27 de setembre de 2012

Ahir dimecres 27 de setembre es va celebrar el segon diàleg del cicle sobre ‘Reforma Econòmica i Cohesió Social’ que promou la Fundació Ernest Lluch amb el suport de l’obra Social de "la Caixa".

Aquest segon diàleg dedicat a ‘La Pobresa a Espanya’ va reunir a dues persones amb trajectòries personals i punts de vista diferents com són en Jaume Lanaspa, director general de la Fundació "la Caixa" i Ignasi Carreras, director de l’Institut d’Innovació Social d’ESADE. Ambdós varen protagonitzar un interessant diàleg sobre una de les qüestions prioritàries de l’agenda social actual. Parlar sobre la pobresa i fer-ho tant des de la vessant de l’activisme com des dela representació institucional va donar lloc a convergències interessants sobre quines actituds i polítiques cal emprendre per tal de no caure en un model social que trenqui l’equitat ni esberliles garanties socials d’un Estat del Benestar que si bé està afeblit no es pot permetre considerarla pobresa com un fenomen aillat i subjecte a projectes de beneficiència.

A pocs minuts de les nou del vespre va concloure aquest segon diàleg d’un cicle que reunirà a Barcelona i posteriorment a Madrid, a persones de reconeguda trajectòria i pes específic en el seu camp de coneixement.

El Projecte Diàlegs de la Fundació Ernest Lluch

Després de la reeixida experiència de 201, en la seva edició de 2012 el Projecte Diàlegs, s’articula al voltant de dos cicles de reflexió i diàleg sobre la cohesió social a Espanya, que tindran lloc a CaixaForum Barcelona i CaixaForum Madrid.

L’objectiu és contrastar i integrar el debat expert i oferir una reflexió pública per part de personalitats que conjuguen expertesa amb itineraris complementaris. En aquest intercanvi, la forma –el diàleg- comparteix protagonisme i es converteix al seu torn en el missatge a transmetre.

La Fundació Ernest Lluch vol seguir significant-se com a pont i punt de trobada per al diàleg entre les diferents sensibilitats i expressions de la diversitat social, cultural, econòmica i nacional de la ciutadania de Catalunya, Espanya i Europa. Aquesta és una part essencial del llegat de Lluch i l’objectiu central dels primers 12 anys de recorregut de la Fundació: ajudar a la civilitat democràtica.

* Aquí us podeu descarregar el programa del Cicle de Diàlegs sobre Reforma Econòmica i Cohesió Social