CERCAR Notícies

La política i el poder: el poder de la política

Conferència de Josep Ramoneda, a Gandia

28 de juliol de 2010

Descarrega

Galeria

Descarrega

Dijous, dia 22 de juliol, la Fundació Ernest Lluch i la Càtedra Alfons Cucó organitzaren, en el marc de la XXVII Universitat d’Estiu de Gandia de la Universitat de València, una conferència a càrrec de Josep Ramoneda, filòsof i director del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB), sobre PODER i POLÍTICA: EL PODER DE LA POLÍTICA. La presentadora i moderadora de la sessió fou la catedràtica d’Antropologia de la Universitat de València, Josepa Cucó. Aquesta activitat conjunta de dues institucions la titularitat de les quals correspon a dues personalitats acadèmiques, amigues en vida i ben afins pel que fa a les seues sensibilitats ideològiques i cíviques, es fa des del 2005.

Amb la sala plena de gom a gom –unes dues-centes persones, amb una gran presència de joves-, Josep Ramoneda va fer una esplèndida dissertació sobre el tema. Una dissertació farcida d’erudició en la que va destacar, entre d’altres aspectes,la necessitat que la ciutadania més feble, en aquesta societat actual tan complexa, veja en la política i el dret (no necessàriament en tots els polítics i tots els jutges), les eines més eficaces per fer valdre els seus interessos. O que, sense una integració política i econòmica més intensa, Europa –que ha representat la forma més avançada d’estats democràtics- pot acabar comptant poc en el món del segle XXI. El col·loquí que seguí a la conferència fou ben animat.