La recerca d’Andrea Ricci guanya la IX Beca de Recerca Ernest Lluch

Comunicat de la Comissió Acadèmica de la Fundació Ernest Lluch, jurat de la convocatòria de la IX Beca de Recerca Ernest Lluch

8 de desembre de 2014

La Fundació Ernest Lluch, en primer lloc, vol enorgullir-se de l’alt interès dels 11 projectes de recerca que han optat a la Beca en aquesta convocatòria del 2014. Per aquesta raó, escollir-ne un no ha estat pas fàcil, ja fos per l’interès de la majoria dels temes proposats com per la categoria i solvència dels investigadors que els presentaven. Ha estat, doncs, una gran responsabilitat per al jurat decidir-se’n per un de sol quan n’eren bastants els que podien optar a aquest premi amb gran dignitat i garanties. Per això, volem encoratjar als aspirants no escollits a presentar-se novament en properes convocatòries .

Un cop analitzats la temàtica i desenvolupament previst dels projectes, com també els currículums dels investigadors corresponents, la comissió va decidir, el dimecres 3 de desembre de 2014, atorgar aquest premi al projecte Entre lliurecanvisme i proteccionisme. El pensament econòmic català al segle XVII. Perspectives ibèriques i europees, presentat per Andrea Ricci.

Reiterant un cop més la gran qualitat dels projectes presentats, recordem que aviat s’informarà de l’acte públic d’atorgament de la Beca, que tindrà lloc com sempre al Museu d’Història de Catalunya (Plaça Pau Vila 3, Barcelona). En el marc d’aquest acte es presentarà el llibre Els diputats catalans i el procés constituent de les Corts de Cadis (1810-1812) d’’Antoni Sánchez Carcelén guanyador de la VIII Beca de Recerca Ernest Lluch.

Cordialment,

Comissió Acadèmica Fundació Ernest Lluch
______________________________________

* A continuació fem pública la relació de treballs presentats a la IX Beca de Recerca Ernest Lluch, per ordre d’arribada:

• Eduard Puig: Les relacions centre-perifèria abans de la Guerra de Successió (1654-1705)
  • Jesús Bohórquez: Escribiendo economía política desde el sur. La ilustración en los imperios portugués y español durante la era de las revoluciones (1780-1808)
  • J. Manuel Menudo: La correspondencia de Jean-Bastiste Say con España.
  • Andrea Ricci: Entre lliurecanvisme i proteccionisme. El pensament econòmic català al segle XVII. Perspectives ibèriques i europees.
  • Neus Baena: Los obreros católicos durante el Franquismo. De fieles de una comunidad a ciudadanos de una sociedad. Cataluña (1951-1977)
  • Clara Sarasa: Recepción, difusión y asimilación del pensamiento económico a través del análisis de las traducciones en la España de 1794-1807
  • Francesc Morales: Ramon Monsalvatge (1815-93): L’exili permanent durant les lluites ideològiques del segle XIX
  • Jordi Bohigas: Un estudi sobre el valor del diàleg en la política catalanista de la primera meitat del segle XX
  • Lluís Rodríguez: La Economía Política Radical y libertaria en Norteamérica: orígenes, nexos y actualidad
  • Vera Rodríguez: ¿El fin de las españas vencidas? La izquierda y la nación: entre Espanya y Cataluña (1976-1996)

Fora de termini:Eric Gómez. El capital humà a Catalunya i el desenvolupament industrial.(segles XVII-XIX) El factor desconegut.