La seu de la UIMP (Santander) acull un any més el “Encuentro Ernest Lluch”

Un seminari sobre la gestió dels serveis públics i la presentació del llibre " 8 diálogos para el futuro de Europa" centren l'interès d'aquesta trobada anual.

20 d'agost de 2014

A mitjan agost (11 i 12) es va celebrar a Santander aquesta trobada Ernest Lluch, en el marc dels Cursos d’Estiu de la UIMP. Una trobada que des de fa tres anys consolida un model basat en l’oferta acadèmica i el record a Ernest Lluch, a més d’esdevenir un bon lloc per a la presentació del llibre resultant dels cicles de “Diàlegs” que impulsa la Fundació Ernest Lluch.

Sota el títol de Reforma de la gestión de los servicios públicos. Privatización, nacionalización y otras alternativas es va desenvolupar aquest curs dirigit per Germà Bel (Catedràtic d’Economia.Universitat de Barcelona) amb el suport de Daniel Albalate (Profesor Lector d’Economia.
Universitat de Barcelona). Per a l’ocasió es va comptar amb un elenc de ponents i conferenciants, tots ells reconeguts experts en la matèria, com és el cas de: Judith Clifton (Universidad de Cantabria), Raymond Gradus
Vrije
(Universiteit Amsterdam), Guillem López Casasnovas (Universitat Pompeu Fabra), Mildred Warner (Cornell University), José Luis Zafra Gómez
(Universidad de Granada), José Ignacio Castillo Manzano (Universidad de Sevilla), Xavier Fageda (Universitat de Barcelona), Albert Martínez (Grup Agbar).

La trobada va ser una posada en comú de les dades de les investigacions més recents en aquest camp i un espai de debat sobre els possibles escenaris de futur. Tant els estudiants com els professionals i professors que hi van participar van poder aprofundir en els condicionants i les derivades de la crisi econòmica, pel que a a la gestió dels serveis públics, en diferents àmbits.

Crònica de la presentació del llibre: “8 Diálogos para el futuro de Europa”

Santander. – El Consorci Universitat Internacional Menéndez Pelayo de Barcelona (CUIMP) i la Fundació Ernest Lluch tornen a apostar per tercer any pel format de diàleg acadèmic i polític per a l’edició del llibre ‘8 diàlegs per al futur d’Europa’, que s’ha presentat avui a la Universitat Internacional Menéndez Pelayo de Santander (UIMP). Per dur a terme aquest llibre s’ha citat per parelles a diverses personalitats, de rellevància nacional i internacional, per debatre sobre el present i el futur de la Unió Europea.

César Nombela
, rector de la UIMP, ha assegurat en la presentació que es tracta d’un llibre “per a la reflexió sobre Europa que tracta de derivar en unes conclusions de confiança”. Per la seva banda, Joan Majó, president de la Fundació Ernest Lluch, ha recordat que el seu objectiu com a institució és “propiciar debats més col · laboratius que de xoc ideològic, molt necessaris per a la renovació de la democràcia”. Majó ha avançat a més que el llibre que es publiqui l’any que ve -els diàlegs començaran aquest tardor “tractarà sobre aquesta democràcia i el preocupant augment dels seus nivells de desigualtat”. Font: Premsa UIMP

Ressò a la premsa: