“La textura social de las nuevas identidades”, amb Javier Elzo i Joaquín Arango

Emissió del tercer capítol de "Diálogos" a La2 de TVE (matinada de diumenge a dilluns a les 00:30h). Ja disponible a la web de TVE a la carta i a la de la Fundació Ernest Lluch.

6 d'octubre de 2011

Sinopsi:

Una nova textura social caracteritza l’Espanya del segle XXI. En les últimes dècades la població espanyola ha experimentat un creixement en nombre d’habitants com a conseqüència d’un fenomen migratori més global i heterogeni que els anteriors, on Àsia, Àfrica i Amèrica Llatina es sumen a Europa com a principals regions d’origen. Ha canviat la naturalesa de la mà d’obra i la integració en la societat receptora s’ha fet menys lineal, alhora que han sorgit espais i comunitats transnacionals, que ens remeten a una textura social diferent, complexa. Vivim en un país decididament més heterogeni amb diferents realitats socials, culturals i demogràfiques, que exigeixen nous paràmetres d’anàlisi i d’acció.  Les identitats, els codis relacionals, els valors, les creences i la religió també juguen un paper important en aquest nou context i demanen especial atenció.

En aquest diàleg protagonitzat per Joaquín Arango, catedràtic de Sociologia de la Universitat Complutense de Madrid i Francisco Javier Elzo, Catedràtic de Sociologia de la Universitat de Deusto, es posen de relleu les realitats sociodemogràfiques que convergeixen en un país amb components de partida, culturals i identitaris, ja de per si heterogenis.

Coneix, participa i opina

La Fundació Ernest Lluch posa a la vostra disposició un apartat web sobre el projecte Diàlegs on hi trobareu tota la informació relativa als temes i protagonistes dels diàlegs enregistrats al llarg d’aquest any. Al mateix temps, i relacionat amb l’emissió del programa “Diálogos”, a La 2, et convidem a fer ús de les xarxes socials per tal d’aportar la teva opinió sobre el contingut, ja sigui via comentaris o bé a través del Twitter amb el hashtag (#dialegsdialogoslluch)