La transició ecològica al món local centra la Jornada sobre Municipis 2021

14 de juliol de 2021

La Jornada sobre Municipis 2021 va tenir lloc ahir dimarts 13 de juliol en format online i va tractar la qüestió de l’emergència ecològica als municipis, des de diferents angles.

A continuació reproduïm el video de la jornada amb la volunat de compartir els sabers i coneixements, teòrics, pràctics i aplicats que es van transmetre al llarg de la jornada. Aquesta va constar de dues ponències-marc i d’una taula rodona de bones pràctiques, així com dels parlaments institucionals d’obertura, a càrrec de la presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria Marín Joan MajóXesco Gomar

Amb aquestes intervencions institucionals inicials es va donar pas a la ponència del consultor i CEO de GovInsight, Alexander Heichlinger, austríac de naixement i vilassarenc d’adapció, qui va centrar i emmarcar de manera didàctica i experta el que son i que representen els fons Next Generation i el seu abast municipal i local,en el context de l’European Green Deal. Oportunitats, reptes i molta feina a fer per ales administracions i empreses, a la vegada que una gran oportunitat per involucrar-se en projectes d’envergadura i gran abast. Seguidament va ser el torn de la professora del Tecnocampus de Mataró i experta en economia circular i gestió de residus, Mar Isla, qui va emmarcar aquestes dues altres potes, necessàries per aterrar la realitat de l’emergència energètica al món municipal. Per últim, però en absolut el menys interessant, l’aportació des del terreny que van oferir els tres participants de la taula rodona que va comptar amb la presentació del director de la Fundació Ernest Lluch, Ferriol Sòria. Pere Aguiló, com a director d’operacions del Consorci Besòs-Tordera, va posar en relleu la tasca constant i fructífera de 30 anys de feina en el sí d’un ens supramunicipal que ha fet possible la regeneració mediambiental del Besòs. Al seu torn, el regidor de Medi Ambient de Granollers, Albert Camps va emmarcar el paper fet des dels ajuntaments i de la seva coordinació amb altres ensos, com la Diputació de Barcelona, pertal de dur a terme accions que siguin realment beneficioses pels ciutadansi a poder ser, també, apreciades per un consens ciutadà. En tercer lloc, Blanca Martínez de Foix, cap de l’Oficina tècnica d’Educació i Promoció mediambiental de la DIBA, va aportar un testimoni interessant i complementari, al posar el focus en una qüestió cabdal com és la sensibilització i promoció d’aprenentatges i accions beneficioses per la comunitat, el territori i el planeta. Una bona mostra de que s’ha treballat fort però que encara hi ha feina per fer és el consens suscitat entre els ponents i membres de la taula, de la creixent consciència ecologista dels més joves. Serveixi això d’esperó per a un futur més verd i sostenible.

La Jornada sobre Municipis la promou la Fundació Ernest Lluch amb el suport de la Diputació de Barcelona amb la voluntat d’oferir un marc de reflexió sobre els problemes que afecten a l’àmbit local i les relacions que s’estableixen entre l’administració de proximitat i la ciutadania. L’any vinent, hi tornem!