L’Ateneu Barcelonès acull un interessant diàleg sobre sanitat precedit per la presentació del llibre ’10 Diálogos’

28 de setembre de 2012

La Fundació Ernest Lluch va organitzar ahir dijous 27 de setembre un acte a la Sala Verdaguer de l’Ateneu Barcelonès que va constar de dues parts diferenciades.

En primer lloc es va celebrar la presentació del llibre ‘10 Diálogos para la calidad democrática’ amb la presència de l’editor Lluís Pagès, president d’Editorial Milenio, i del president de la Fundació Ernest Lluch, Lluís Maria de Puig. Intervencions breus i emotives que varen donar peu a una detinguda aproximació al valor i contingut del llibre que ja es troba a les llibreries.

Seguidament es va iniciar el diàleg sobre al diàleg posterior sobre l’Avaluació de la reforma del sistema sanitari, protagonitzat per Jaume Puig Junoy, director del Centre de Recerca en Economia i Salut (CRES – Universitat Pompeu Fabra) i Miquel Vilardell, president del Col·legi de Metges de Barcelona.Simone Léger, responsable de la vocalia de Sanitat de la Fundació Ernest Lluch, fou l’encarregada de la moderació del diàleg.

Ambdós protagoonistes varen repassar la història recent de la Sanitat a Catalunya i a Espanya, a partir d’unes referències inicials al que suposà l’aprovació i desplegament de la LGS impulsada per Ernes Lluch, i per acabar, inevitablement, en l’anàlisi de la situació actual. Fou un diàleg ple de llum i coneixement de part de dos experts en la matèria com el Dr. Vilardell i el professor Puig-Junoy, qui amb un to didàctic i ponderat van pinzellar els principals reptes d’un Sistema Sanitari que pot retrocedir a nivells de fa 10 anys enrera degut a les restriccions pressupostàries, polítiques recentralitzadores i l’aplicació de reformes restrictives en questions claus com la universalitat i el retorn a la "cartilla dl seguro". Brins d’esperança? Un col·lectiu sanitari preparat i de qualitat com el que tenim garanteix les dosis de confiança necessàries per encarar el futur.

Coneixes el llibre "10 Diálogos para la calidad democrática"?

Editat el juliol de 2012 per Editorial Milenio, la Fundació Ernest Lluch i el Consorci Universidad Internacional Menéndez y Pelayo de Barcelona (CUIMPB-Centre Ernest Lluch), aquest llibre consta de 180 pàgines i recull els 10 diàlegs realitzats al llarg del 2011. Totes aquelles persones interessdes en adquirir-lo el poden trobar o bé encarregar-lo a les llibreries.

Sinopsi: La Fundació Ernest Lluch recull la proposta de diàleg de l’acadèmic i polític Ernest Lluch i Martín (1937-2000), com a instrument intel·ligent per a la resolució de conflictes, discrepàncies o desencontres atàvics. El diàleg com a essència de la democràcia pura, de la pulsió no bel·ligerant de l’ésser humà.

En la primera edició del Projecte Diàlegs (2011), es van celebrar un total de 10 diàlegs amb la participació de reconegudes personalitats del món de l’economia, la cultura, el pensament i la política. L’objectiu final és el de crear ponts d’entesa i, al mateix temps, posar a disposició de la ciutadania reflexions obertes a les diferents sensibilitats i expressions de la diversitat social, cultural, econòmica i nacional dels pobles d’Espanya. En aquestes pàgines s’ofereix una síntesi d’aquests diàlegs.