L’estadística al servei del futbol, centra la II Jornada Ernest Lluch d’Economia i futbol

EL FC Barcelona i la Fundació Ernest Lluch uneixen esforços en la celebració d'aquesta jornada anual

29 de maig de 2014

En virtut de la relació entre el F.C.Barcelona i la Fundació Ernest Lluch, i les inquietuds de qui en dona el seu nom, així com els interessos per a la reflexió i la divulgació de la cultura i l’esport que comparteixen el Futbol Club Barcelona i la Fundació Ernest Lluch, l’any passat es va instaurar la Conferència Anual Erenst Lluch sobre “Economia i Futbol” que enguany es va reeditar amb la jornada sobre “Estadística al servei del futbol”, amb les intervencions inaugurals del president del FC Barcelona, Josep Maria Bartomeu i del president de la Fundació Ernest Lluch, Joan Majó, que van donar pas a la conferència “The Determinants of Player Salaries in Professional Football: The (Ir)Relevance of Individual Performance Statistics”, a càrrec del Dr. Bernd Frick, Catedràtic d’Economia de la Universitat de Paderborn (Alemanya), presentat per Jaume García, Catedràtic d’Economia Aplicada de la Universitat Pompeu Fabra.

En la segona part de la jornada es va dur a terme una taula rodona i col.loqui posterior protagonitzat per Raffaele Poli – Responsable de l’Observatoire du Football del Centre International d’Etude du Sport (CIES)-, Jordi Álvaro – Director de OPTA Sports, empresa líder en la parametritzacó i control d’elements del joc acreditada per la Lliga, la Premier League i la Bundesliga que va explicar pedagògicament com treballen per a l’elaboració de totes les estadístiques que fan, explicant quins paràmetres i mercats són els que utilitzen i controlen, perquè, i com i amb quines tecnologies ho fan. Perúltim, hi hagué la intervenció d’ Andoni Zubizarreta, Director tècnic del futbol professional del FC Barcelona, que va donar a conèixer el COR (Coneixement, organitzacó i rendiment), el programa i cervell informàtic de la Masia, per explicar tot seguit quin ús es fa a can barça d’aquesta informació i quina influència té en la seva feina marcada per l’element qualitatiu però cada vegada més pel complement quantitatiu i científic que aquests seguiments estadístics permeten. El Cap d’Esports de El País i col·aborador de la Fundació Ernest Lluch, Ramon Besa, va conduir la taula rodona i debat posterior. L’acte el vacloure el vicepresident del FC Barcelona, Jordi Moix

Ressò a la premsa: