L’historiador Antoni Segura pronuncia la II Conferència Ernest Lluch de Vilassar de Mar

Pnència sobre L’Evolució del catalanisme: de l’autonomia a la consulta,

18 de novembre de 2013

El Catedràtic d’Història Contemporània de la Universitat de Barcelona i Director del Centre d’Estudis Històrics Internacionals (CEHI), Antoni Segura i Mas, va pronunciar la conferència L’Evolució del catalanisme: de l’autonomia a la consulta, en el marc de la Conferència Ernest Lluch a Vilassar de Mar. Un acte co-organitzat entre la Fundació Ernest Lluch i l’Ajuntament de Vilassar de Mar, que tingué lloc el passat divendres 15 de novembre a les 19 hores, a l’auditori de la Biblioteca Ernest Lluch de Vilassar de Mar.

L’acte presidit per l’acalde de Vilassar, Joaquim Ferrer i pel vicepresient de la Fundació, Enric Lluch, es va centrar en l’intervenció del reconegut historiador. Segura va fer un minuciós repàs de la trajectòria del catalanisme impulsat i protagonitzat per la societat civil catalana al llarg de les darreres tres dècades, bo i situant la sentència del Tribunal Constitucional que el 2010 va desvirtuar l’Estatut d’Autonomia aprovat pel Parlament català com el punt d’inflexió per al conjunt del país, que va deixar de creure que Espanya podia reconèixer les seves aspiracions dins d’un Estat plural i va abraçar com a únic camí possible el dret a decidir.

Sobre el ponent

Antoni Segura i Mas.

Nascut a Barcelona el 1952, és catedràtic d’Història Contemporània i director del Centre d’Estudis Històrics Internacionals (CEHI) de la Universitat de Barcelona. Especialitzat en l’anàlisi de conflictes i en el món actual és autor i editor de nombrosos llibres: Memòria de la Transició a Espanya i Catalunya. Set volums (2000-2006), Más allá del islam (2001), Irak en la encrucijada (2003), Senyors i vassalls del segle XXI (2004), El fons MIL: entre el record i la història (2006), Catalunya year zero (2006), Catalunya al món. Presència catalana al món: segles XIX i XX (2008), Euskadi: crònica d’una desesperança (2009), Atles de la Guerra Civil a Catalunya (2010), Diari d’una postguerra: La Vanguardia Española (1939-1946) (2010), The Spanish Transition and the Arab Spring (2012) i Estados Unidos, el islam y el nuevo orden mundial (2013).