L’impacte de les TIC en la política i campanyes electorals, de la mà d’Antoni Gutiérrez Rubí i Rafael Rubio

9 de novembre de 2018

Amb el diàleg El control TIC de la participació democràtica i el comportament electoral del votant celebrat el dijous 8 de novembre de 2018 es va prosseguir amb el cicle anual de Diàlegs que promou la Fundació Ernest Lluch amb el suport de l’Obra Social ‘la Caixa’ -enguany dins del marc de la biennal del pensament de l’Ajuntament de Barcelona- per reflexionar sobre ‘Democràcies sota control’, al Palau Macaya de Barcelona. Aquest cinquè diàleg va reunir a dos experts de l’assessoria i la comunicació política com són Antoni Gutiérrez Rubí i Rafael Rubio, qui des de punts de vista diferents però complementaris van dialogar sobtre una qüestió cada vegada més present en les campanyes electorals i en les estratègies de comunicació contemporànies

El diàleg va fluir des de la complicitat professional dels protagonistes fet que va desencadenar una conversa amena i divulgativa sobre la potencialitat i riscos del big data i l’elaboració de perfils cada cop més precisos a on dirigir missatges cada vegada més personalitzats, precisos i eficaços a l’hora de decantar el sentit del vot. A les habituals preguntes de què es comunica, quins temes han d’incidir en una campanya i com fer-ho, ara cal sumar-li enquin moment cal dir què i què cal dir a qui. En aquest punt la tecnologia digital esdevé cabdal, però també ens equivocaríem en deixar de banda qüestions de índole ètica i moral, doncs ambdós dialoguistes van convenir en la necessitat de treballar des del rigor i la respectibilitat del candidat i de les seves idees.

El proper diàleg tindrà lloc el dijous vinent 15 de novembre de 2018 a les 18:30h al Palau Macaya Barcelona i versarà sobre Qui homologa el coneixement en la societat de la (des)informació? i comptarà amb la participació de Bjørn Stensaker, catedràtic d’Educació Superior a la Universitat d’Oslo. Investigador Senior i Professor de recerca al NIFU (The Nordic Institute for Innovation, Research and Education) i Andrea Saltelli, professor adjunt al Centre d’Estudis de Ciències i Humanitats de la Universitat de Bergen (Noruega) i visitant Fellow al Open Evidence Research de la Universitat Oberta de Catalunya.