Mar Reguant i Xabier Labandeira analitzen els costos de la transició ecològica i energètica

Tercer Diàleg del Cicle Nusos de la Democràcia

20 d'octubre de 2022

La catedràtica de la Northwestern University de Chicago i investigadora de la Barcelona School of Economics, Mar Reguant @MarReguant, i el catedràtic de la Universitat de Vigo Xavier Labandeira @XLabandeira, van protagonitzar ahir dijous 20 d’octubre un diàleg esplèndid sobre Les democràcies i els reptes i costos de la transició energètica en el marc del tercer diàleg del cicle Nusos de la Democràcia organitzat per la Fundació Ernest Lluch en coorganització amb l’Observatori Social “la Caixa”.

Van abordar el com la urgent transició energètica s’ha de fer tenint en compte els costos que suposarà per a la població i el teixit empresarial i van exposar com pilotar-la adequadament en democràcia vol dir pensar en qui la pagarà i com, encarrilar correctament els efectes distributius i d’equitat que tindrà sobre els diferents actors econòmics i la població en particular i van entrar a analitzar quines opcions hi ha i a quina velocitat es podrà fer en funció de les tecnologies disponibles, els preus i els costos que es preveuen.

El public va participar amb múltiples preguntes i la sessió va acabar amb un sentit aplaudiment als dos dialoguistes de la sessió.

Recupera la sessió en vídeo aquí:

Per a més informació consulteu les web:
www.fundacioernestlluch.org
www.palaumacaya.com

Coorganitza:

Observatori Social de la Fundació “la Caixa”

Amb el Suport de:

Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és generalitat.png
Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és diputacio.png
Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és ajuntament.png