CERCAR Notícies

Descarrega

Galeria

Descarrega

Amb la mort de Mario Bunge diem adéu a un dels principals intel·lectuals del segle XX. Una persona sàvia i propera amb qui vam tenir la sort de conversar i debatre a redós de la condició humana i dels problemes socials contemporanis.

El 31 de març de 2008 es va celebrar al Paranimf de la Universitat de Barcelona, la segona edició de la Conferència Anual Ernest Lluch que va comptar amb el Dr. Mario Bunge, com a conferenciant. D’aquella ponència “Persones, societats o ambdues? Enfocament sistèmic dels problemes socials” en va derivar un llibret a mode d’opuscle com a testimoni viu del seu saber i mestratge. En ella ens deixava algunes de les claus interpretatives que poden permetre encarar els principals reptes de la societat mundial actual, com són el medi ambient i la pobresa, a partir d’un plantejament basat en l’enfocament sistèmic.

No se’ns acut millor homenatge al professor Bunge que compartir amb tots vosaltres el contingut de la seva ponència, encoratjant-vos a la lectura atenta i al record respectuós per qui fou mestre de molts i referent de tants.