Música de Cererols, Bach i Allegri a la memòria d’Ernest Lluch

Festival de Músiques de Torroella de Montgrí

30 d'agost de 2011

El passat dimecres 10 d’agost a l’església de Sant Genís va tenir lloc el tradicional concert d’homenatge a Ernest Lluch, dins del Festival Internacional de Músiques de Torroella de Montgrí.

Alguns estudis musicològics assenyalen la ferma possibilitat que JS Bach (1685-1750) hagués pogut conèixer de primera mà algunes obres del compositor català Joan Cererols (1618-1676) fins al punt que el tema inicial de la colossal Passió segons Sant Mateu es va compondre partint d’un tema musical gairebé idèntic a l’emprat per Cererols en el villancet ¡Ay, qué dolor!.

En aquest concert, el Cor de La Stagione Armonica de Pàdua va oferir un repertori basat en obres de Cererols (Missa de rèquiem a dos cors i baix continu / ¡Ay, qué dolor) i de Bach (dos motets) per abordar musicalment aquesta sorprenent relació. Com a colofó, s’interpretà el conegut Miserere de Gregorio Allegri (1582-1652), una obra que només es podia escoltar durant la Setmana Santa a la Capella Sixtina de Roma i que Mozart va ser capaç de transcriure en una sola audició quan només tenia catorze anys.

>> Pots llegir les notes de premsa i crítiques musicals del concert a l’apartat descarrega >>