MÚSICA I AUSTRACISME AL FESTIVAL DE TORROELLA

2 d'octubre de 2007

El passat divendres 27 de juliol i en el marc del 27è Festival de Músiques de Torroella de Montgrí, va tenir lloc el concert d’homenatge a Ernest Lluch. Aquesta cita anual en memòria de l’Ernest va convocar a l’església de Sant Genís de Torroella, a familiars, amics i amants de la bona música.  La vetllada va unir dues de les passions d’Ernest Lluch, austriacisme i música, mitjançant l’estrena de  “La Festa de l’Arxiduc“. Aquesta obra es basa en diferents peces musicals del S.XVIII de compositors de gran nivell relacionats amb la casa d’Àustria. Interpretat pel conjunt instrumental Vespres d’Arnadí i amb una excel·lent actuació de la soprano Mariví Blasco que juntament amb l’actor Elies Barberà, ens transportaren a l’any 1707, just quan l’Arxiduc Carles d’Àustria va haver d’abandonar València per traslladar-se de nou a Barcelona a causa de les hostilitats de les tropes borbòniques . Prèviament al concert i dins del off-festival, l’escriptor i antropòleg valencià, J.F. Mira oferí una conferència sobre la batalla d’Almansa. D’aquesta manera, el context històric de la Guerra de Successió va esdevenir l’eix vertebrador d’aquest concert d’homenatge a Ernest Lluch.