Presentació del Cicle Diàlegs 2015: Reptes econòmics i socials en l’horitzó europeu

El proper dimarts 29 de setembre a les 19h s'inicia aquest cicle de 8 diàlegs al CaixaForum Barcelona

10 de setembre de 2015

El Projecte Diàlegs, en la seva edició de 2015, s’articula al voltant d’un sol cicle de 8 diàlegs al CaixaForum de Barcelona, de reflexió i diàleg sobre els reptes econòmics i socials d’Europa. L’objectiu és contrastar i integrar el debat expert i oferir una reflexió pública per part de personalitats que conjuguen expertesa amb itineraris complementaris. En aquest intercanvi, la forma –el diàleg- comparteix protagonisme i es converteix al seu torn en el missatge a transmetre.

Els 8 Diàlegs 2015 es realitzaran els dimarts a les 19 hores, a l’auditori del CaixaForum Barcelona. Per assistir-hi de públic cal inscriure’s prèviament seguint les indicacions que es detallen en el corresponent apartat. Aquest projecte compta amb la col·laboració de la Fundació “la Caixa” i del suport institucional de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona. Hi ha un descompte del 50% per als estudiants que adquireixin l’entrada mostrant el carnet d’estudiant.

*Descarrega’t el programa en PDF: catalàcastellà

Cicle de Diàlegs 2015:

Diàleg 1: dimarts 29 de setembre

Qui som i com serem els europeus del futur?

• Joaquín Arango. Catedràtic de Sociologia de la Universidad Complutense de Madrid. Director del Centro de Estudios sobre Migraciones y Ciudadanía.
  • Geert Cami. Director i cofundador del think tank Friends of Europe (Brussel·les, Bèlgica).

Diàleg 2: dimarts 6 d’octubre

Polítiques de veïnatge a Europa

• Anna Terrón – Representant especial i portaveu de la Unió per a la Mediterrània (2013-2015). Exsecretària d’Estat d’Immigració i Emigració.
  • Ángel Losada – Ambaixador en Missió Especial per al Sahel. Enviat especial per a Líbia.

Diàleg 3: dimarts 13 d’octubre

L’Energia a Europa: aspectes econòmics i geoestratègics

• Mariano Marzo – Catedràtic d’Estratigrafia. Professor de Recursos Energètics i Geologia del Petroli de la UB.
  • Cristina Narbona – Ministra de Medi Ambient (2004-2008) Membre de la Global Ocean Comission.

Diàleg 4: dimarts 20 d’octubre

Distribució de la riquesa i cohesió social. Predistribució vs redistribució

• Joan Maria Esteban – Investigador a l’Institut d’Anàlisi Economica (CSIC) i a la Barcelona GSE. Membre del Comitè Executiu de la International Economic Association
  • José Fernández Albertos – Investigador permanent a l’Instituto de Políticas y Bienes Públicos del CSIC.

Diàleg 5: dimarts 27 d’octubre

El rol polític-econòmic d’Europa al món.

• Joaquín Almunia – Professor Visitant de la London School of Economics. Ex-Ministre (1982-1991) i Ex-Comisari Europeu (2004-2014).
  • Andreu Missé – Director de la revista Alternativas Economicas. Ex corresponsal de El País a Brussel·les.

Diàleg 6: dimarts 3 de novembre

Les institucions europees després de la crisi del deute: Unió bancària i política monetària.

• Jordi Gual – Professor d’Economia de IESE – Director General d’Estratègia i responsable d’economia del Grup La Caixa.
  • Emilio Ontiveros – President d’Analistas Financieros Internacionales (AFI) – Catedràtic d’Economia de la UAM

Diàleg 7: dimarts 10 de novembre

Efectes del tractat de Comerç entre la UE i els EUA (TTIP). La relació comercial entre Europa i món.

*Vídeo introductori específic per a l’acte de la Sra. Cecilia Mällstrom, Comissaria de Comerç de la Comissió Europea

• Joan Tugores – Catedràtic d’Economia i ex-Rector de la Universitat de Barcelona.
  • Federico Steinberg – Investigador principal de Economía Internacional del Real Instituto Elcano i Professor d’Anàlisi Econòmica de la UAM

Diàleg 8: dimarts 17 de novembre

El Futur de l’educació i el treball a Europa: gestió del talent en l’economia global

• Sara de la Rica – Catedràtica d’Economia, Universidad del País Vasco. Directora de la Càtedra FEDEA "Fuentes Quintana" de Investigación del Banco de España-FEDEA.
  • Xavier Prats – Director general d’Educació i Cultura (2014-2015) i de Salut i Seguretat Alimentària de la Comissió Europea.