PUBLICACIONS

8 Diàlegs sobre desigualtat i democràcia

Autor Edición: Joan Fuster Sobrepere, Ferriol Sòria Ortiz, Jaume Claret Miranda, Jordi Ferrer Fontanet

Editor Milenio

Any de publicació 2015

Editat a finals de juny de 2015 en castellà per Editorial Milenio, la Fundació Ernest Lluch i el Consorci Universitat Internacional Menéndez y Pelayo de Barcelona (CUIMPB-Centre Ernest Lluch).

Aquest llibre consta de 176 pàgines i recull els 8 diàlegs que es van realitzar als CaixaForum de Barcelona i Madrid, a la tardor de 2014, sota el títol de: Diálogos sobre desigualdad y democracia. Tota persona interessada en adquirir-lo pot fer-ho dirigint-se a qualsevol llibreria.

La Fundació Ernest Lluch recull l’aposta pel diàleg de l’acadèmic i polític Ernest Lluch Martín (1937-2000), com a instrument intel·ligent per a la resolució de conflictes, discrepàncies o desacords atàvics.

El diàleg com a essència de la democràcia pura, de la pulsió no bel·ligerant de l’ésser humà. Després de l’ èxit de les experiències de 2011 i 2012, la Fundació vol seguir significant com a pont i punt de trobada per al diàleg entre les diferents sensibilitats i expressions de la diversitat social cultural, econòmica i nacional de la ciutadania de Catalunya, Espanya i Europa. Això constitueix una part essencial del llegat de Lluch i l’objectiu central dels primers tretze anys de recorregut de la Fundació: ajudar a la civilitat democràtica.

El Projecte Diàlegs, en la seva edició de 2014, es va articular al voltant de dos cicles, a Barcelona i Madrid, de reflexió dialogada sobre les desigualtats i la democràcia. L’objectiu d’aquest projecte que impulsa la Fundació és el de contrastar i integrar el debat expert i oferir una reflexió pública per part de personalitats que conjuguen coneixement i itineraris complementaris. En aquest intercanvi, la formació el diàleg -comparteix protagonisme i es converteix al seu torn en el missatge a transmetre.