PUBLICACIONS

8 diàlegs sobre Radicalismos: ¿Sociedades amanezadas?

Transcripció editada del cicle dut a terme la tardor de 2016

Autor VVAA

Editor Milenio

Any de publicació 2017

La Fundació Ernest Lluch recull l’aposta pel diàleg de l’acadèmic i polític Ernest Lluch Martín (1937-2000), com a instrument intel·ligent per a la resolució de conflictes, discrepàncies o desencontres atàvics. El diàleg com a essència de la democràcia pura, de la pulsió no bel·ligerant
de l’ésser humà.

Després de l’èxit de les experiències anteriors, la Fundació vol seguir significant-se com a pont i punt de trobada per al Diàleg entre les diferents sensibilitats i expressions de la diversitat social, cultural, econòmica i nacional de la ciutadania de Catalunya, Espanya i Europa.

El Projecte Diàlegs, en la seva edició de 2016, s’articula al voltant d’un cicle de vuit diàlegs al Palau Macaya de Barcelona i al CaixaFòrum de Saragossa, de reflexió dialogada sobre els principals elements de reflexió sóbre el radicalisme i el grau d’amenaça d’aquest a ales nostres societats.

La publicació apareix el juliol de 2017.

8 diàlegs que donen lloc a sengles capítols que compleixen amb l’objectiu de contrastar i integrar el debat expert per oferir una reflexió pública per part de personalitats que conjuguen coneixement i itineraris complementaris. En aquest intercanvi, la forma -el diàleg- comparteix protagonismes i es converteix al mateix temps en el missatge a transmetre.

Cicle Diàlegs 2016 – Barcelona

Diàleg 1 – Dilluns 10 octubre 2016 – 19:00
Els ciutadans davant les amenaces globals en democràcia

• Daniel Innerarity – Catedràtic de filosofia política de la Universitat del País Basc i professor visitant a la Universitat de Georgetown.
  • Jesús Núñez Villaverde – Codirector de l’Institut d’Estudis sobre Conflictes i Acció Humanitària (IECAH). Economista i militar (reserva)

Diàleg 2 – Dilluns 17 octubre 2016 – 19:00
Els radicalismes polítics i populismes a Europa

• Iñigo Errejón – Doctor en Ciències Polítiques. Diputat i Secretari de Política, Àrea d’Estratègia i Campanya de Podemos.
  •  Ignacio Sánchez-Cuenca – Director d’Investigació de l’Institut Carlos III-Juan March de Ciències Socials (IC3JM). Professor titular de Sociologia a la Universitat Complutense de Madrid.

Diàleg 3– dilluns 24 octubre 2016 – 19:00
La lògica i evolució de les radicalitzacions violentes a Europa

• Farhad Khosrokhavar. Director d’Estudis a L’École des Hautes Études en Sciences Sociales. Director del Centre d’Analyse et d’Intervention Sociologiques (CADIS, EHESS-CNRS), 2015-2016.
  • Rafael Poch – Corresponsal de la Vanguardia a Paris. Excorresponsal a Berlín, Europa de l’Est i Rússia.

Diàleg 4 – Dilluns 7 novembre 2016 – 19:00
L’experiència en la detecció, control i actuació davant el terrorisme i en els processos de radicalització violenta

• Dounia Bouzar – Antropòloga. Directora general del Centre de Prévention contre els Derives Sectaires Liées à l’Islam (CPDSI)
  •  Lluís Paradell – Inspector. Cap de l’Àrea Central d’Anàlisi. Mossos d’Esquadra

Diàleg 5 – Dilluns 14 novembre 2016 – 19:00
La resposta i la gestió política-institucional als radicalismes i el terrorisme

• Alfredo Pérez Rubalcaba – Vicepresident del Govern (2010-2011) Ministre de l’Interior (2006-2011). Ministre de la Presidència (1993-1996) Ministre d’Educació i Ciència (1992-1993)
  • Francisco Fonseca, Director general adjunt de la Direcció General de Justícia i Consumidors de la Unió Europea

Cicle Diàlegs 2016 – Saragossa

Diàleg 1 – Dijous 20 octubre 2016 – 19:00
Els radicalismes polítics a Europa

• Daniel Innerarity – Catedràtic de Filosofia Política de la Universitat del País Basc i professor visitant a la Universitat de Georgetown.

Diàleg 2 – Dimarts 25 octubre 2016 – 19:00
Claus per a la lluita contra la radicalització violenta i el terrorisme

• Carola García-Calvo -Investigadora del programa de terrorismo global del Real Instituto Elcano. Profesora asociada de la Universidad Pontificia Comillas
  • Dolores Delgado – Fiscal coordinadora contra el terrorisme gihadista a l’Audiència Nacional. Fiscal coordinadora de terrorisme internacional des de 2007.

Diàleg 3 – Dijous 3 novembre 2016 – 19:00
La resposta i la gestió político-institucional als radicalismes i el terrorisme

• Alfredo Pérez Rubalcaba –  Vicepresident del Govern (2010-2011) Ministre de l’Interior (2006-2011). Ministre de la Presidència (1993-1996) Ministre d’Educació i Ciència (1992-1993).
  • Francisco Fonseca – Director general adjunt de la Direcció General de Justícia i Consumidors de la Unió Europea