Rayde Baez i Carles Murillo dialoguen sobre l’impacte ecnòmic del dia de partit en la presentació del llibre dels V diàlegs acadèmics d’Economia i Futbol

14 de desembre de 2018

El Passat 13 de desembre, l’auditori de la Barcelona School of Management de la Universitat Pompeu Fabra va acollir un interessant diàleg entre l’empresari i expert en marketing esportiu Rayde Baez, i l’eminent economista Carles Murillo. Alumne i mestre una dècada enrera varen protagonitzar un diàleg entre iguals, expert, rigorós i alhora amè i divilgatiu. Qüestions relacionades amb les grans diferències d’hàbits dels espectadors, socis i aficionats de segons quins esports i de segons quines latituds respecte a l’afeccionat tipus del FC Barcelona, va ser una constant, doncs l’experiència que pot ser veure un partit de futbol es pot codificar de diferents maneres. Però no només hi ha l’actiud i les expectatives del qui hi assisteix, sinó les possibilitats qu pot oferir la infraestructura eportava, lees seves instal·Lacions, els seus serveis i la seva amortització en el dia de partit però també quan no hi h partit de futbol. I un tercer aspecte que va vehicular tota la conversa va ser l’impacte tecnològic en les estratègies d’optimització de l’oferta i demanda per a la millora de l’experiència. Hàbits, infraestructura (i serveis) i la revolució tecnològica són questions que ja impacten en el disseny dels nous estadis i en la gestió del dia de partit i que s’una manera més generalista i menys comparada ja hi van incidir els professors Robert Simmons i Kirk Wakefield protagonistes del 5è diàleg acadèmic celebrat l’any 2017, editat enguany i que es va repartir a tots els assistents en els prolegòmens de l’acte i que l’enllacem en PDF per tal que se’l descarregui tota persona interessada.

* A continuació reproduïm la crònica emesa pel servei de premsa del FC Barcelona, i que hi podeu accedir, aquí

El FC Barcelona, representat per la delegada de Cultura de la Junta Directiva, Teresa Basilio, ha participat en la presentació del llibre de la V edició dels ‘Diàlegs Acadèmics Ernest Lluch d’Economia i Futbol’, que s’ha celebrat a l’auditori de la UPF Barcelona School of Management. El llibre, titulat Dia de partit: reptes per al màxim rendiment econòmic de la gestió de l’estadi, és el resum de les intervencions de la jornada que el FC Barcelona, en col·laboració amb la Fundació Ernest Lluch, va dur a terme a l’Auditori 1899 el 12 de juny del 2017.

Teresa Basilio ha intervingut en l’acte juntament amb Enric Lluch, vicepresident de la Fundació Ernest Lluch, i Carles Murillo, director del Màster en Direcció i Gestió de l’Esport de la UPF. Basilio ha destacat en la seva intervenció: “L’Ernest Lluch estaria molt orgullós del llibre que avui presentem. D’una banda, perquè parla d’economia i futbol, dues de les seves passions. Però, sobretot, perquè parla de compromís amb la gent i de compromís amb el futur, una altra de les seves constants a la vida”.

El FC Barcelona i la Fundació Ernest Lluch van signar el 2013 un conveni que estableix un marc global de col·laboració entre les dues entitats. Fruit d’aquesta aliança i de les inquietuds de qui en dona el nom, així com de l’interès per la reflexió i la divulgació de la cultura i l’esport que comparteixen les dues parts, es va acordar instaurar una conferència acadèmica anual sobre economia i futbol, que en l’edició de l’any passat va prendre el nom de Diàlegs Ernest Lluch d’Economia i Futbol.

El primer Diàleg es va celebrar el 17 de juny del 2013 i va tenir com a eix L’impacte de la crisi al futbol. El segon va tenir lloc el 28 de maig del 2014, i va estar centrat en L’Estadística al servei del futbol. El tercer es va celebrar el 27 d’abril del 2015 i va girar a l’entorn d’El vector futbol en l’economia. El quart, que va tenir lloc el 6 de juny del 2016, es va centrar en Una mirada econòmica al futur del futbol. Finalment, el cinquè es va celebrar el 12 de juny del 2017 amb el títol Dia de partit: reptes per al màxim rendiment econòmic de la gestió de l’estadi.

Després de cada Diàleg s’ha editat un llibre que és el recull de la transcripció de totes les intervencions i ponències. El llibre es pot descarregar a la web del Club accedint a aquest enllaç.