Rodríguez Artalejo i Abellán pulsen l’estat del Sistema Nacional de Salut

Setè diàleg del cicle "Nusos de la democràcia"

18 de novembre de 2022

Fernando Rodríguez Artalejo, catedràtic i director del Departament de Medicina Preventiva i Salut Pública de la Universitat Autònoma de Madrid (UAM) i José Maria Abellán, catedràtic d’Economia Aplicada de la Universitat de Múrcia, van dur a terme ahir dijous 17 de novembre un diàleg punyent amb el títol “L’estat del sistema de salut: Anàlisi d’un pilar bàsic de confiança en el sistema democràtic “. El diàleg va comptar amb una espèndida introducció de la catedràtica de Mètodes Quantitatius en Economia i Gestió de la Universitat de Las Palmas de Gran Canaria, Beatriz González López-Valcárcel.

La confiança en el sistema de salut és un dels pilars principals sobre els quals es fonamenta d’adhesió al sistema democràtic al nostre país. Al llarg dels últims anys, s’ha vist sacsejat per múltiples canvis i molt específicament per la pandèmia. Artalejo i Abellán van entrar a evaluar en quin punt es troba pel que fa a la sostenibilitat financera i organitzativa, van analitzar els problemes i les reformes urgents en salut pública, atenció primària i gestió hospitalària, necessàries per mantenir-lo eficient i de qualitat, i van apuntar elements positius que la pandèmia ha portat en aquest sentit i van apuntat possibles direccions adecuades per a fer-ho possible.

El diàleg va cloure amb moltes preguntes del públic que van ser traslladades als ponents des del faristol per part del director de la Fundació Ernest Lluch.

Recupera el vídeo de la sessió aquí:

Coorganitza:

Observatori Social de la Fundació “la Caixa”

Amb el Suport de:

Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és generalitat.png
Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és diputacio.png
Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és ajuntament.png