Teresa García-Milà i Santiago Lago aborden els reptes de finançament de les democràcies europees i espanyola

Segon diàleg del Cicle "Nusos de la democràcia"

13 d'octubre de 2022

El catedràtic al Departament d’Economia Aplicada a la Universitat de Vigo. Investigador sènior de FUNCAS i membre de la Comissió d’experts per a la reforma del finançament autonòmic i del Comitè d’experts per a la reforma del sistema tributari, Santiago Lago, i la catedràtica del Departament d’Economia i Empresa a la Universitat Pompeu Fabra, ddirectora de la Barcelona School of Economics i membre del Consell assessor d’assumptes econòmics del Ministeri d’Afers Econòmics i Transformació Digital, Teresa Garcia-Milà van abordar el apssat dijous 13 d’octubre com podrem continuar finançant les nostres democràcies, l’estat del benestar europeu i continuar fent-les econòmicament sostenibles en el nou context geopolític. Van abrdar quines són les estratègies sostenibles de finançament de les democràcies europees i espanyola i van apuntar vies de solució als dèficits estructurals del finançament de les finances públiques d’Espanya, tant des de la perspectiva de la despesa (eficiència, lluita contra el frau, focus adequat en els col.lectius als que dirigir la despesa) com de l’ingrés (especialment en l’àmbit tributari) en el necessari context europeu.

La sessió va acabar amb la resposta d’una important quantitat de preguntes feta pel públic de manera escrita que van acabar de posar llum a les reflexions compartides per Lago i Garcia-Milà.

Recupera la sessió en vídeo aquí:

Per a més informació consulteu les web:
www.fundacioernestlluch.org
www.palaumacaya.com

Coorganitza:

Observatori Social de la Fundació “la Caixa”

Amb el Suport de:

Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és generalitat.png
Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és diputacio.png
Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és ajuntament.png