Vanesa Freixa i Oriol Nel.lo analitzen el nus camp-ciutat metròpoli en el darrer diàleg del cicle de tardor

Darrer diàleg del cicle "Nusos de la democràcia"

25 de novembre de 2022

El 24 de novembre Vanesa Freixa, activista rural, directora de l’Escola de Pastors de Catalunya (2009 – 2016) i d’Obrador Xisqueta i Oriol Nel.lo, professor del Departament de Geografia de la Universitat Autònoma de Barcelona van compartir reflexions sobre el nus camp-ciutat-metròpoli i les implicacions cíviques i democràtiques de la gestió del territori.

Ambdós van compartir reflexions sobre com la gestió democràtica del territori ha de tenir en compte elements com qui ha de tenir veu i amb quina ponderació en la presa de decisions sobre el territori, en una escala que comprèn el gradient camp-ciutat-metròpoli fins a considerar la Catalunya-ciutat, però també la necessitat de pensar en la ruralització de la metròpoli. Van dividir el diàleg en 5 grans blocs, parlant de quins són els elements d’oposició camp/ciutat avui introduint l’element de desigualtat com un eix sobre el que normalment no es pivota aquesta oposició quan és essencial per dirimir aquest contrast. Sovint no és opociño camp-ciutat sinó zones més o menys desiguals en indexs de benestar. Van entrar doncsa a parlar de les desigualtats territorials i inevitablement dels recursos i com aquests drenen o no drenen dins del mateix territori i entre territoris. Van acabar entrant en el model territorial i finalment en els elements de governança que els tenallen.

Recuepra el vídeo de la sessió aquí:

Desacrrega’t aquí el Diàleg en PDF:

Coorganitza:

Observatori Social de la Fundació “la Caixa”

Amb el Suport de:

Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és generalitat.png
Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és diputacio.png
Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és ajuntament.png