BUSCAR ACTIVIDADES

Ciudades y diversidad: el futuro que ya está aquí

Diálogo 1 del Ciclo sobre 'Economía y Territorio en Vilassar de Mar'

Fecha 11/03/2022

Hora 18:30

Organiza: Fundació ernet Lluch y Ajuntament de Vilassar

Sala d'actes Biblioteca Ernest Lluch de Vilassar de Mar

Descarga

Organitza
El diàleg inaugural del Cicle de diàlegs sobre ‘Economia i territori 2022‘ a Vilassar de Mar versa sobre la qüestió demogràfica i cultural de les ciutats amb especial mirada a les dinàmiques migratòries que ens conoten. Per a l’ocasió tenim el plaer de comptar amb la participació experta de:
  • Gemma Pinyol-Jiménez Directora de migracions a Instrategies i investigadora associada del GRITIM-UPF. Experta del Consell d’Europa en el marc del Projecte de Ciutats Interculturals i coordinadora de la RECI-Red de Ciudades Interculturales.
  • Andreu Domingo Subdirector i investigador del Centre d’Estudis Demogràfics. Director del Grup d’Estudis de Demografia i Migracions-GEDEM
Apunts curriculars dels dialoguistes:

Gemma Pinyol-Jiménez

Llicenciada en Ciències Polítiques per la Universitat Autònoma de Barcelona, MA en Estudis Internacionals i MA en Anàlisi Política per la UOC, actualment és la directora de polítiques migratòries i diversitat a Instrategies i investigadora associada del GRITIM-UPF. És Experta del Consell d’Europa en el marc del projecte Intercultural Cities i coordinadora de la RECI-Red de Ciudades Interculturales. Ha estat directora del Gabinet de la Secretaria d’Estat d’Immigració i Emigració, project manager al Consell d’Europa amb el projecte C4I – Communication for Integration i, amb anterioritat, responsable del Programa Migracions de CIDOB. Experta designada per diferents dictàmens del Comitè de les Regions i del Comitè Econòmic i Social, ha estat vinculada a diferents projectes europeus com l’European Task Force on Irregular Migration, l’Estratègia Antirumors per prevenir el Racisme o el projecte TEMPER, en el grup de treball de migració altament qualificada.

Andreu Domingo i Valls

Doctor en Sociologia i actualment subdirector del Centre d’Estudis Demogràfics (CED), d’on és investigador des de 1984. És director del Grup d’Estudis de Demografia i Migracions-GEDEM i investigador principal del projecte RecerCaixa Assentament de la població immigrada, canvi demogràfic i gestió de la interculturalitat i del projecte subvencionat pel Ministerio de Economía y Competitividad ¿De la complementariedad a la exclusión? Análisis sociodemográfico del impacto de la crisis económica en la población inmigrada. Ha realitzat estades a la Universitat de Luján (Argentina) i d’Edimburg (Regne Unit). Els seus principals interessos de recerca són: immigració internacional, població estrangera, família i teoria demogràfica i discurs literari. Ha escrit nombrosos articles en revistes especialitzades i és autor de Descenso literario a los infiernos demográficos: distopía y población (Anagrama, 2008) i Catalunya al mirall de la immigració. Demografia i identitat nacional (L’Avenç, 2014), obra mereixedora del Premi Ciutat de Barcelona d’assaig (2015). Amb la publicació de “L’hivern demogràfic ja és aquí:demografia, postveritat i postdemocràcia (IEC, 2019), es recull el seu parlament de recepció com a membre numerari de la Secció de Filosofia i Ciències Socials de l’Institut d’Estudis Catalans, llegit el dia 21 de novembre de 2019.