Bonal y Burns inciden en el impacto de la desigualdad educativa pos-pandemia

Setè diàleg cicle 'Desigualtat ampliada' - Observatori Social la Caixa - Caixaforum Macaya

26 de noviembre de 2021

El setè diàleg del cicle sobre ‘Desigualtat ampliada‘ va tenir lloc ahir, dijous 25 de novembre, al Palau Macaya de Barcelona i es va focalitzar en l’anàlisi de la desigualtat educativa després de l’impacte de la Covid-19. Per a tal propòsit es va comptar amb la presència de dues persones expertes com son l’analista senir en Recerca i Innovació educativa de la OCDE, Tracey Burns i el Catedràtic de Sociologia de l’educació de la UAB, Xavier Bonal

L’escenari després de la pandèmia serà degudament analitzat i l’informe PISA, actualment en preparació, en serà un indicador clau a l’hora de saber de quina manera (i a on) ha afectat més l’efecte de la pandèmia en l’assoliment de competències. Tanmateix, ja es pot assegurar que la pandèmia ha incidit de manera directa amb la desigualtat educativa d’infants i joves d’arreu del planeta. D’entrada, s’ha posat de manifest la importància del centre escolar com a espai de sociabilitat i d’experimentació conjunta. D’altra banda, tot i viure en una societat hiperconnectada que tendeix a incrementar l’autoaprenentatge, aquest no té encara prou solidesa com per garantir un aprenentatge online i autònom. Per això encara preocupa i ocupa la bretxa digital existent, la menor capacitat compensatòria de l’educació a distància, la disparitat en les pràctiques educatives familiars, la desigual capacitat d’adaptació de les escoles a la nova realitat i la reducció del temps extraescolar, entre altres factors.

La complicitat entre ambdós dialoguistes va propiciar una conversa amena i respectuosa, amb coincidències de fons i algunes, ben poques, discrepàncies de matís. Una delícia de diàleg que posem a l’abast de tothom que ho desitgi.

*A continuació pots reproduir el vídeo íntegre del diàleg aquí (clica a la imatge):