La renda bàsica centra el segon Diàleg Ernest Lluch d’Economia a Vilassar de Mar

Els economistes Daniel Raventós (UB ) i Lluís Torrens (IESE) protagonitzaren aquest diàleg celebrat el passat 12 de juny

15 de juny de 2015

Divendres 12 de juny a la tarda es va iniciar el segon d’aquest cicle de 3 diàlegs sobre economia. Un projecte que impulsa la Fundació Ernest Lluch i que compta amb l’assessorament i direcció del professor Esteve Oroval (Universitat de Barcelona) i que tenen en Vilassar de Mar, població natal d’Ernest Lluch i Martín, la seva seu.

Amb l’objectiu d’aproximar l’economia a la ciutadania i fer-ho a través del diàleg, per a l’ocasió es va comptar amb la participació del gerent del Public-Private Sector Research Centre del IESE, Lluís Torrens, i del Doctor en Ciències Econòmiques, professor titular de Sociologia a la Facultat d’Economia i Empresa de la UBDaniel Raventós

Ambdós economistes varen dialogar de manera didàctica i amena durant uns 90 minuts ben bons sobre la Renda Bàsica. Què s’entén per renda bàsica i que s’entén per renda mínima? Seria òptim establir una renda bàsica en un context de reformulació de l’Estat del benestar? Ajudaria a que els que tenen més riquesa contribuieixin més? Què passa amb el deute públic? Però sobretot, seria viable i possible implantar i finançar un model de renda bàsica, aquí i avui? I quines derivades ètiques i morals comporta el fet que aquesta renda sigui universal?  Aquestes i altres preguntes varen ser tractades per ambdós experts en la matèriaque des de la complicitat i la coincidència varen teixir una conversa que va culminar amb un torn obert d’intervencions del públic que en aquesta segona cita va nodrir la sala d’actes de la Biblioteca Ernest Lluch de Vilassar de Mar.

El següent diàleg del cicle:

Diàleg 3: L’economia en un món desigual (en record d’Ernest Lluch en els 15 anys de la seva mort)
Data: divendres 20 de novembre de 2015
Hora: 19h
Lloc: Biblioteca Ernest Lluch de Vilassar de Mar. C/ Sta Eulàlia 66-80. 08340 Vilassar de Mar

Dialoguistes

Josep Maria Bricall. Catedràtic d’Economia i exrector de la UB
Antoni Castells. Catedràtic d’Hisenda Pública UB i Conseller d’Economia i Finances de la Generalitat de Catalunya de 2003 a 2010