El FC Barcelona i la Fundació Ernest Lluch prorroguen el seu acord de col·laboració fins al 2020

19 de setembre de 2018

* reproduïm la nota emesa pel  departament de premsa del FC Barcelona. Fotografia també cedida pel FC Barcelona

El FC Barcelona i la Fundació Ernest Lluch han acordat prorroga r dos anys més, fins al 30 de juny del 2020, l’acord de col·la boració que mantenen les dues entitats des del maig del 2013, gràcies al qual s’han organitzat conjuntament els Diàlegs sobre Economia i Futbol destinats a fomentar el dialeg, la recerca i la divulgació académica, amb l’objectiu de contribuir al dinamisme del país a partir de l’analisi i la formació en dita matèria.

El FC Barcelona i la Fundació Ernest Lluch prorroguen el seu acoro de col·laboració fins al 2020

La renovació de l’acord s’ha ratificat en una reunió que han mantingut aquest matí a les dependències del Camp Nou els màxims directius d’ambdues entitats. Per part del FC Barcelona, hi han estat presents el president Josep Maria Bartomeu, el vicepresident i tresorer de la Junta Directiva, Enrique Tombas; la delegada de Cultura de la Junta Directiva, Teresa Basilio, i el director executiu-CEO del Club, Òscar Grau, mentre que, per part de la Fundació Ernest Lluch, hi han assistit el seu president, Joan Majó, acompanyat deis vicepresidents Enric Lluch i Josep Maria Carreras, així com del director de la Fundació, Ferriol Sòria.

Els representants de les dues entitats han manifestat la seva satisfacció pels resultats aconseguits amb aquesta col·laboració que té com a fet més rellevant els Diàlegs Acadèmics Ernest Lluch d’Economia i Futbol, que amb l’organització conjunta de la Fundació Ernest Lluch i de l’Àrea Institucional del FC Barcelona, han arribat a la cinquena edició.

En les cinc edicions celebrades, aquestes jornades sobre economia i futbol han comptat a mb la participació d’acadèmics i professionals de prestigi internacional, així com de diferents directius i altres personalitats vinculades a la docència, l’economia, la comunicació i el futbol.

Els Diàlegs Acadèmics Ernest Lluch d’Economia i Futbol s’han convertit en una activitat de referencia a Catalunya i Espanya, amb una gran acollida i participació de tots aquells que es mostren interessats en la reflexió i l’aproximació intel·lectual a l’economia del futbol i totes les derivades socials, esportives i culturals que genera.

Ernest Lluch i el FC Barcelona

Ernest Lluch era un intel·lectual valorat, un polític respectat i un comunicador molt popular que va ser assassinat el 21 de novembre del 2000. El 2001 es va constituir la Fundació que porta el seu nom i que s’ubica a Vilassar de Mar, vi la natal d’Ernest Lluch. La raó de ser de la Fundació se sustenta en el que va ser la vida i l’obra de Lluch, que va deixar una petjada profunda en el ca mp del pensament, l’economia, la política i la cultura cívica catalana i espanyola.

Però Ernest Lluch també era soci del Bari;:a i un actiu militant en la difusió de la historia í l’actualitat barcelonistes, ja tos en el marc de tertúlies de radio o televisió, o en altres espais forma Is o inversemblants en que podia emetre la seva opinió.

Declaracions d’Enrique Tombas, vicepresident i tresorer del FC Barcelona

“Pel FC Barcelona, la renovació d’aquest conveni és una gran notícia. Prorroguem una relació que ja fa cinc anys que dura i ho fem per dos anys més, i això implica que també mantenim els Diàlegs Acadèmics d’Economia i Futbol, que per nosaltres significa un vincle entre dues realitats que cada vegada s’interrelacionen més. Tenir una visió acadèmica que ens ajudi a tenir un club sostenible i per tant competitiu, no tan sols des del vessant esportí u sinó també l’econòmic, és molt important per nosaltres”.

Declaracions de Joan Majó, president de la Fundació Ernest Lluch

“Destaca ria tres aspectes. Si hem renovat la nostra col·laboració vol dir que tots estem contents, i això és molt bo perquè fa cinc anys que treballem junts . També tenim una esperança, perquè vol dir que volem continuar i volem seguir fent una mica el mateix, i també tenim una satisfacció en el sentit que el Barça ha sabut entendre que cada cop més l’economia té més transcendència en el futbol del que podria semblar, i que per tant, val la pena reflexionar al voltant d’aquesta relació i és el que fem”.