PUBLICACIONS

Autor VVAA

Editor Milenio

Any de publicació 2020

La Fundació Ernest Lluch recull l’aposta pel diàleg de l’acadèmic i polític Ernest Lluch Martín (1937-2000), com a instrument intel·ligent per a la resolució de conflictes, discrepàncies o desencontres atàvics. El diàleg com a essència de la democràcia pura, de la pulsió no bel·ligerant
de l’ésser humà.

Després de l’èxit de les experiències anteriors, la Fundació vol seguir significant-se com a pont i punt de trobada per al Diàleg entre les diferents sensibilitats i expressions de la diversitat social, cultural, econòmica i nacional de la ciutadania de Catalunya, Espanya i Europa.

El Projecte Diàlegs, en la seva edició de 2019, s’articula al voltant d’un cicle de vuit diàlegs al Palau Macaya de Barcelona, de reflexió dialogada sobre els principals aspectes de complexitat de la democràcia.

La publicació surt a la llum aquest Juliol de 2020.

8 diàlegs que donen lloc a sengles capítols que compleixen amb l’objectiu de contrastar i integrar el debat expert per oferir una reflexió pública per part de personalitats que conjuguen coneixement i itineraris complementaris. En aquest intercanvi, la forma -el diàleg- comparteix protagonismes i es converteix al mateix temps en el missatge a transmetre.

Diàleg 1 dijous 26 de setembre 2019
La democràcia pot revertir el canvi climàtic?
Nous consensos i reflexions sobre un European Green Deal

• Teresa Ribera. Jurista, professora universitària i política, actual ministra per a la Transició Ecològica del Govern d’Espanya
  • Ernest Usrtasun. Eurodiputat i Vicepresident Els Verds-Aliança Lliure Europea al Parlament europeu

Diàleg 2 dijous 3 d’octubre del 2019
Esfera pública i identitat cultural en l’era digital

• Tiziana Terranova. Professora associada de Sociologia del procés cultural i comunicatiu, Departament de Ciències Humanes i Socials de la Università degli Studi di Napoli ‘L’Orientale’.
  • Ingrid Guardiola. Professora, investigadora cultural, directora i assagista.

Diàleg 3 dijous 10 d’octubre de 2019
Democràcia i precariat
Cap a noves relacions entre treball i protecció social

• Guy Standing. Professor, escriptor i investigador especialitzat en Estudis de Desenvolupament a la School of Oriental and African Studies (SOAS), de la Universitat de Londres.
  • Daniel Raventós. Economista i professor de la Universitat de Barcelona. Cofundador de la Xarxa per la Renda Bàsica

Diàleg 4 dijous 17 d’octubre del 2019
Reinventant el capitalisme
El futur del capitalisme i la democràcia

• David Soskice. Catedràtic d’Economia i Ciència Política i Fellow of the British Academy al Department of Government de la London School of Economics
  • Branko Milanovic. Visiting Presidential Professor a la Graduate Center City University of New York i Senior Scholar al Stone Center for Socio-economic Inequality. Professor visitant a l’IBEI

Diàleg 5 dijous 24 d’octubre del 2019
Proteccionisme i comerç mundial
Implicacions per a Europa

• Cecilia Malmström. Comissària de Comerç de la Unió Europea (2014 –2019)
  • Federico Steinberg. Investigador principal d’Economia i Comerç Internacional del Real Instituto Elcano i professor del Departament d’Anàlisi Econòmica de la Universidad Autónoma de Madrid

Diàleg 6 dimecres 30 d’octubre del 2019
Les democràcies liberals inacabades
Quin és el proper pas?

• Miguel Poiares Maduro – Director de la School of Transnational Governance a l’European University Institute de Florència
  • Daniel Innerarity – Catedràtic de Filosofia Política a la Universidad del País Vasco/EHU. Investigador de la Fundación Ikerbasque de Ciències

Diàleg 7 dijous 7 novembre del 2019
La fi de la confiança en les institucions
Representació i polarització política

• Ignacio Sánchez Cuenca. Director de l’Institut Carlos III-Juan March de Ciències Socials  i professor de Ciència Política a la Universidad Carlos III de Madrid
  • Robert Fishman. Professor Conex-Marie Curie de Ciència Política i de Sociologia a la Universidad Carlos III de Madrid

Diàleg 8 dijous 14 novembre del 2019
Rob-ètica
Nous consensos en la relació humà-robot

• Carme Torras. Professora d’Investigació del CSIC i cap de Recerca del Grup de Percepció i Manipulació del Institut de Robòtica i Informàtica Industrial de Barcelona.
  • Eduard Fosch. Investigador a l’eLaw- Center for Law and Digital Technologies – Leiden University (Holanda). Colíder del Grup de Treball sobre Ethical, Legal and Societal Aspects for Wearable Robots at the European COST Action.