CERCAR ACTIVITATS

Saló del Tinell - Museu d'Història de Barcelona. Plaça del Rei s/n

Organitza
Record a Ernest Lluch

Nascut a Vilassar de Mar, Barcelona va convertir-se ben aviat en la ciutat de referència d’Ernest Lluch. Barcelona són els estudis a la Plaça Lesseps i guanyar-se un sou dins del negoci familiar. Són els primers contactes amb la política i la seva elecció com a primer delgat del sindicat democràtic d’estudiants. Barcelona és la vinculació amb una generació esforçada que va decidir treballar per construir un nou país. Barcelona és la lluita política, si, però també el Cercle d’Economia i la Universitat de Barcelona, com a estudiant i professor. És el Barça i el Palau de la Música i l’Orfeó Català. Barcelona és on tertuliejava i on tenia llar. Barcelona és el passeig de Lluch per la història, per la política, per la seva condició de ciutadà. Barcelona és doncs on va sentir i estimar, i on va deixar la vida. I és la ciutat que el va vetllar, amb emoció, ara farà 10 anys.

Programa:

L’Ajuntament de Barcelona i la Fundació Ernest Lluch us conviden a recordar la Barcelona de Lluch, i passejar pels diferents espais físics, polítics i cívics pels que aquest va transitar. I volem fer-ho per evocar una ciutat que canviava i creixia al so de persones que, com Lluch, van treballar i esforçar-se per conrear ciutadania. Barcelona recorda avui a Lluch, perquè la seva mort no sigui un final sinó un principi generador de reflexió per a la ciutadania.

Hi intervindran:

• Sr. Jordi Hereu – Excm. alcalde de Barcelona
• Sr. Borja de Riquer — Historiador
• Sr. Xavier Sardà – periodista
• Sr. Enric Lluch i Galera – Vicepresident de la Fundació Ernest Lluch i representant de la família a l’acte

* Descarrega la invitació